Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.03.2010 16:50 - Това нормално ли е....?
Автор: victoriavselena Категория: Бизнес   
Прочетен: 10211 Коментари: 22 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

image

Училище по щастие

Виктория Леви-Реувен

Треньор по щастие

victoriacoach@gmail.com

 

 

 

"Щастието е преди всичко състояние на духа. То е различен начин да погледнем на света. То идва при нас само ако страстно сме го пожелали, съгласно закона за привличането и хармонията, който управлява света." / Дугпа Ринпоче/

 

  

 

Това нормално ли е....?

Какво е нормално? Това, което ние смятаме че е в реда на нещата, което ние приемаме за общоприето, широко разпространено, в рамките на някакви норми.

Това значи, че определена група, колектив, общество или част от него, обикновено мнозинството, приема нещо, например вид поведение, независимо дали го харесва и одобрява или не.

Ето един пример за това. Една жена ми разказа за това, как в детството й, някъде около 10-та й годинка един мъж започнал да я закача на улицата, да й задава въпроси, но тя водена от указанията, които е получила в къщи, да не разговаря с непознати, не отговаряла и продължавала да върви. Този мъж започнал да става по-настоятелен, тя се забързала, после се уплашила и се разтичала към дома си. Мъжът затичал след нея. Колкото по-бързо бягала тя, толкова забързвал и той. Тя все пак успяла да стигне до дома си и да заключи след себе си. Сърцето й тупкало силно. Била обзета от голям ужас, в нейните детски представи, това, което й се случило било голям кошмар, от който едвам се спасила. Майка й,  която била в къщи се затичала да разбере какво е станало. Детето й разказало на пресекулки и задъхвайки се. Тогава майката може би с намерение да я успокои казала омаловажавайки случилото се: "Хайде голяма работа, нищо толкова страшно не е станало. Те всички мъже са такива – ловци, които преследват жените и ги плашат нарочно." Тогава в детската главица се зародили две решения – "Щом е така (ако съм жена ще бъда преследвана и плашена), то аз не искам да съм жена и не искам да бъда в близост до мъжете, т.е. не искам мъже в живота си".

До момента, в който  я срещнах и тя стана моя клиентка, (тя бе на около 40 годишна възраст), тя спазваше верностнно и двете си решения – беше облечена в мъжки стил, а такова бе и поведението й, и в живота й нямаше никакви мъже.

Майка й бе предала посланието – това, което е направил този мъж е нормално, това е в реда на нещата, това е общоприетото поведение на хората от мъжки пол, така е и няма какво да се направи. И тази жена намерила разрешение на проблема, наречен  сексуален тормоз над малолетни, който в много страни се води като престъпление и се наказва с лишаване от свобода. Вместо престъпника тя беше наказала себе си.

Познато ли ви е това – "нормално"? Познато ли ви е това положение, в което честните и добрите хора стоят затворени по домовете си, затворили прозорците си с решетки, а престъпниците се разхождат необезпокоявани на свобода?

Тази жена се затворила в себе си, изолирала се не само от лошите хора по улицата, а и постепенно и от всички останали  хора, защото в детството й казали, че да си лош е нормално, да си престъпник и нормално. А тя не искала да бъде лоша или престъпничка, за това се обрекла на доброволен затвор.

Познавате ли и други такива хора? Аз да! Много, такива хора. Които страдат от това, че са честни, добри и почетенни. За това, че искат да живеят според законите на природата, физиката и хората. Хора, обрекли се на домашни затворници, изолирани, не намерили своето място в обществото. И такова ли общество искаме да наследят нашите деца? Това ли са моралните ценности, в които ги възпитаваме – бъди престъпник за да живеееш добре и свободно?

Аз съм свободна жена и искам да живея като такава. Искам да живея сигурна, защитена и необзпокоявана. За своите деца искам същото. Искам да растат и живеят в общество, в което е нормално и общоприето да се спазват законите, в което престъпниците се наказват с лишаване от свобода, а честните граждани се разхождат свободно по улиците. Не мога да приема, че да си добър и честен, значи да си гупав и слаб. Аз казвам НЕ на тази "нормалност", а вие?

И ако това обществото го счита за "нормално", то аз съм готова да се обявя да "ненормална", но да продължавам да искам свобода и защита за честните и добри граждани в семейството ми, града ми, страната ми, планетата...

А вие? Нормални ли сте? И как проявявате вашата "нормалност" в действие? Мълчите ли, примирявате ли се? Е, тогава какво - ще продължаваме ли да бъдем от тихите почтении, добри и глупави луди, които вярват в доброто и закона и... го спазват? И после биват наказвани за това?

Вие нормални ли сте?



Тагове:   нормално,


Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. xxxx - И съ сещам..
30.03.2010 17:03
"Нее нор-ма-лееен,
не съм нор-малеен
и баща ми не беше нормалеЕеенн.."

хъхъ нещо такова от песента на Контрол се върти в главата на лудостта
А и колко да си луд,
много ясно, луд си колкото ти е номера, ъхъ
Понякога жените ходите по параноята..
сичко извън общоприетите човешки норми е ненормално, така че зареждай кладенеца и дърпай пълната кофа с изводите :p
цитирай
2. aqualia - Права си!
30.03.2010 17:10
Детската душа, девическата душа, и дишата на малкото момче също, невинната душа, може да бъде изкривена много лесно... И колко трудно след това се лекува!
цитирай
3. mikino - Не е нормално!
30.03.2010 17:47
Първо защото:
aqualia написа:
Детската душа, девическата душа, и дишата на малкото момче също, невинната душа, може да бъде изкривена много лесно... И колко трудно след това се лекува!
Категорично осъждам думите и реакцията на майката! Винаги трябва да внимаваме какво говорим пред малки деца - те са все още "чисти" и не е нужно първите петна да бъдат от родителя!
цитирай
4. mileidi46 - Ne! Ne e normalno!! Dne6niqt svqt ...
30.03.2010 17:47
Ne! Ne e normalno!!
Dne6niqt svqt ne e normalen,durjavata ni ne e normalna...za6toto vsi4ki nie ne sme normalni...Normalen li e bulgarskiqt narod?..Ne.Ne e!
Aqualiq,mila...detskite du6i i dnes sa vsi4ki izkriveni...za6toto ob6testvoto e izkriveno...Ob6testvo li kazax????
цитирай
5. mikino - забравих...
30.03.2010 17:49
И второ, детето е било изплашено, на место да се опита да го успокои с нещо различно от случката, тя е фиксирала вниманието му. НЕ! Не се прави така! Може да обясниш, че трябва да се пази, но не по този начин - осакатяваш съзнанието му!
цитирай
6. injir - Трябвало да подам някаква си дек...
30.03.2010 19:30
Трябвало да подам някаква си декларация в данъчното, но аз не знаех. Нали разбираш, че всеки ден не си прелиствам ,,Държавен вестник,, , за да чета алинеи и новоприети точки. Сега съм глобена и обявена, че не спазвам закона. И да си нормален, все ще те натикат в ъгъла, за да се страхуваш. В тая държава!
цитирай
7. victoriavselena - До mikino
30.03.2010 20:29
това е само пример за това как приемаме такива неща да "нормални" и как наслагваме нормите в главите си.
цитирай
8. victoriavselena - До injir
30.03.2010 20:31
и аз преживях същото - оказах се престъпник. Защото е по-лесно да се занимават с малките бизнеси, по сигурно и безопасно е да се справяш с малкото, при голямото не се знае кой ще ти отвори вратата и кого ще настъпиш :))
цитирай
9. kass - victoriavselena
30.03.2010 22:58
нищо нормално няма дори в нормалните, защото не е нормално да искаш да спазваш закона, а да не искаш и да не се бориш срещу неспазването му от другите. Много е добър примера ти Виктория, защото майката се е страхувала да се развика и да посочи престъпника и е предала страха си на дъщеря си. Всички сме така, с поведението си предаваме собствените си страхове на следващите поколения, и собствените си начини за справяне с тях, затова и поколенията растат като нас и са неспособни да се изправят срещу ненормалното и нечовешкото.
цитирай
10. injir - Мисля си, че срещу нечовешкото е ...
30.03.2010 23:12
Мисля си, че срещу нечовешкото е най-трудно да се бориш.
цитирай
11. martosh - интересна тема.
31.03.2010 08:33
Всичко в света според мен е нормално дори и ненормалните неща.Всеки сам пречупва думата "нормално" през собствените си възгледи.Културата е наложила някакво общо разбиране за нормалното.
Майката не искайки да разтрой момичето я е успокоила.Дали е така или не, това е само в мойте представи. Така се надявам да е, и като се е престорила че това е нищо работа , "нормално, такъв е закона на природата, това е заложено в мъжете", момичето пък го е приело за истина.
Дали е истина не може да се каже, според мен има истината в известна степен и не истина от друга страна.
Ние хората лесно се заблуждаваме, каже ми някой например"абе внимавай соята е канцерогенна, даваха по новините" или е чел някъде, и аз приемам това твърдение за истина, а дали е така или не сам човек може да провери.Познавам една възрастна жена дето от 40 години някъде или не знам точно числото може и 20 да е, не яде боб и леща защото едно време са и казали да не яде че бъбреците се умарят.Аз съм практикувал и практикувам хиляди такива заблуждения, колко съм заблуден само, обърквам се много пъти, но нищо дори някои обърквания седят от дълги години в мен те са за добро. Няма значение дали става въпрос за полезно или неполезно, правилно или не правило, просто се заблуждавам лесно, но не бива да се обезсърчаваме всяко разкрито заблуждение е от полза на нас хората и околните.Да вземем примера на Галилео Галилей който е разкрил голямо заблуждение и е искал да го сподели, тогава хората не са въприемали тази истина как така нещо дето изглежда плоско ще е кръгло в същноста си :) по същата логика и аз се заблуждавам, казвам си "не е логично"А самия инструмент дето измервам с него не е боре подреден, или в слуая логита ми е погрешна.Та жената ако се е изплашила и и е повляло на живота дълги години, един ден според мен ще разбере че това е било заблуждение ще се усмихне ще захвърли мъжкия маниер, ще сложи една рокля ще открие женското в себе си.Ние сме така устроени във всеки мъж има и жена и във всяка жена има и мъж, това е според мен, дали е истина или не всеки сам преценява.
Желая ви успех с жената, и поздрави за постинга. :)
цитирай
12. анонимен - От трън та на глог
31.03.2010 11:48
Съжелявам,че жената е попаднала на лошо място и сега тая "майсторка" по щастие ще и напълни главата с поредните глупости:"как от нещастни да станем щастливи"!
Аз съм симит по вяра,а не по кръв ,тоест вярвам в Иисус Христос и в неговата лечителна сила... и в неговите правила за щастие...! Тая жена е на 40 години,време е да седне и да прочете Великата книга на живота и чрез Господ да разбере защо е добра,честна...и страданието да бъдеш такъв в този временен потънал в зло свят...! Дерзанието и щастието са във Вярата,а не в разни псевдопсихологически"модерни" методи за преодоляване на комплекси за малоценност и депресивни състояния !
цитирай
13. victoriavselena - до Всички коментирали
31.03.2010 13:25
ще ви отговоря по-късно, защото днес се оказах малко по-заета от очакваното.
Благодаря и прекрасен ден.
цитирай
14. bovari - добра среща, Victoriavselena
31.03.2010 19:13
не само на малкото момиче може да се случи подобно грешно пренастройване; при постоянен сблъсък с грозната действителност и един устойчив, възрастен индивид може да бъде пренастроен:), разбира се, не дотолкова крайно, на все пак достатъчно, че да се отдалечи здравословно от масата:)

защото струва адски скъпо удоволствие да бъдеш себе си, когато не си по-различен, а когато си малко по-различен от допустимото, тогава никой не ти прощава/днес станах неволен свидетел на необяснима омраза към деца от други деца/. За пореден път се убедих, че България е опасно място за живеене!!! Тук се сее омраза и всичката толерантност е само фасада, привидност...Тук богатият мрази бедния, както и обратното е вярно; тук българина мрази циганите, както и обратното е вярно; тук младият мрази старият, както и обратното е вярно.........

Дълги години живея като себе си:), но за да оцелея трябва или да престана да бъда себе си или да не живея в България!! За предпочитане е себе си.:)

Поздрави, Виктория Леви.
:)
цитирай
15. victoriavselena - до Бовари
02.04.2010 13:01
може би ти вярваш че за да бъдеш себе си трябва да напуснеш страната. Може би ще успееш, само си помисли каква цена плащаш. Ти пишеш -" защото струва адски скъпо удоволствие да бъдеш себе си", а аз си мисля, че това е най-евтиното е простото, такива сме се родили, но просто сме забравили. Трябва ли да се отделечим от корените си за да си спомним кои сме?
цитирай
16. victoriavselena - до ном. 12 - аноимен
02.04.2010 13:05
Пишеш - до "тая "майсторка" по щастие ще и напълни главата с поредните глупости:"как от нещастни да станем щастливи", която съм аз и пишеш в моя блог, интересно тогава към кого се обръщаш? До кого пишеш? Или и ти си като някой страхливци, които се крият и използват чужди трибуни за да изказзват своите "истини"?
Много ми приличаш на тези, които живеят по мотото "И аз не знам какво е, ама не е това" - и ти не знаеш и не разбираш за какво пиша тук, ама не е вярно, защото просто не е като твоето. Познато, старо...отживяло...
цитирай
17. victoriavselena - До martosh
02.04.2010 14:07
точно това е въпроса - да разберем, че това, което хората ни казват не е "светата истина", а само това, което те мислят по въпроса и ние сами да преценим кое е правилно за нас и кое - не. Когато сме деца си мислим, че родителите са винаги прави, по време на пубертета - че винаги не са прави, а след това изграждаме себе си и започваме да прецеждаме. Поздрави.
цитирай
18. victoriavselena - до injir
02.04.2010 14:08
Пишеш -Мисля си, че срещу нечовешкото е най-трудно да се бориш.
А аз си мисля, че е важно ние да запазим човешкото в нас, да не забравим че сме само човеци и нищо повече от това :))
цитирай
19. victoriavselena - До Касс
02.04.2010 14:11
"с поведението си предаваме собствените си страхове на следващите поколения, и собствените си начини за справяне с тях, затова и поколенията растат като нас и са неспособни да се изправят срещу ненормалното и нечовешкото."
въпросът е да го осъзнаем, защото ние го правим съзнателно или не, така е и в цялата природа, но и да разберем, че и точно както при другите животински видове идва времето да оставим "малките си" да се справят сами с живота, да откриват своите истини и да продължат нататък сами.
цитирай
20. victoriavselena - до aqualia
02.04.2010 14:16
да, права си, трябва да поемем отговорност за думите и делата си, защото децата са наши оледала. Напомни ми нещо - сега ще то публикувам -
Когато си мислиш, че не те гледам Съобщението, което всеки възрастен трябва да прочете, защото децата наблюдават и правят това, което ти правиш, а не това, което казваш.

Когато мислеше, че не те гледам, аз видях, че закачи първата ми картина на хладилника и веднага поисках да нарисувам друга.

Когато мислеше, че не те гледам, аз видях как нахрани изгубено коте и научих, че е добре да си мил с животните.

Когато мислеше, че не те гледам, аз видях как направи любимата ми торта за мен и научих, че малките неща могат да бъдат най-специалните неща в живота.

Когато мислеше, че не те гледам, аз чух как каза една молитва и аз знаех, че някъде има Бог, с когото винаги мога да говоря и се научих да вярвам в Господ.

Когато мислеше, че не те гледам, аз видях как приготви храна и я занесе на приятел, който беше болен и научих, че ние всички трябва да помагаме грижейки се един за друг.

Когато мислеше, че не те гледам, аз видях как отдели от времето и парите си, за да помогнеш на хора, които нямат нищо и научих, че тези които имат нещо трябва да дават на тези, които нямат.

Когато мислеше, че не те гледам, аз видях как се грижиш за нашата къща и всеки в нея и научих, че трябва да се грижим за това, което ни е дадено.

Когато мислеше, че не те гледам, аз видях как се справяш с отговорностите си, дори когато не се чувстваш добре и научих, че би трябвало да бъда отговорен когато порастна.

Когато мислеше, че не те гледам, аз видях сълзите в очите ти и научих, че понякога биваш наранен, но няма нищо страшно в това да поплачеш дори.

Когато мислеше, че не те гледам, аз видях как се безпокоиш и исках да бъда всичко онова, което бих могъл да съм.

Когато мислеше, че не те гледам, аз научих най-много от уроците на живота, които трябва да знам, за да бъда един добър и творчески човек, когато порастна.

Когато мислеше, че не те гледам, аз те погледнах и исках да ти кажа “Благодаря!” за всички онези неща, които видях, когато ти си мислеше, че не те гледам.

Изпращам това на всички онези хора, които зная, че правят толкова много за другите като си мислят, че никой не ги вижда.

Всеки от нас, родител, дядо и баба, роднина или приятел оказва влияние в живота на едно дете. Днес казах една молитва за теб. Как ще докоснеш нечий живот днес?

http://hawairai.bulgarianforum.net/forum-f39/topic-t101.htm

цитирай
21. victoriavselena - До mileidi46
02.04.2010 14:21
Пишеш - Dne6niqt svqt ne e normalen,durjavata ni ne e normalna...za6toto vsi4ki nie ne sme normalni...Normalen li e bulgarskiqt narod?..Ne.Ne e!
а нормално ли е да съдиш цял един народ? И ако целият народ е извън нормата, тогава къде е тя?
Кои сме ние да съдим другите и да ги разглеждаме като нормални или не?
И ако ние виждаме всички други като ненормални, то ние какви сме тогава?
Аз бих се замислила над тези въпроси.
Желая ти прекраси празници
цитирай
22. victoriavselena - До ХХХ
02.04.2010 14:23
пишеш - сичко извън общоприетите човешки норми е ненормално, така че зареждай кладенеца и дърпай пълната кофа с изводите :p

И си прав, а кой ще ми каже кои са теди общопрети човешки норми и кой ги определя?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: victoriavselena
Категория: Забавление
Прочетен: 2545331
Постинги: 853
Коментари: 4645
Гласове: 10697