Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.07.2010 08:36 - Фатализъм
Автор: victoriavselena Категория: Бизнес   
Прочетен: 2146 Коментари: 5 Гласове:
2



image
"На мен нищо хубаво не може да ми се случи. Каквото и да направя накрая все нещо се проваля, все нещо става и аз не мога да успея. Нали съм си Марко Тотев, все нещо ще оплескам и нещата ще се провял. Как така става, че хубавите работи се случват все на другите, а на мен... нищо хубаво. Само проблеми, болести, бедност, нещастия.Как така нищо хубаво не може да ми се случи и на мен?"

Точно такъв фаталист се обърна към мен. Толкова бе убеден, че му се случват САМО лоши неща, че си бе затворил очите към хубавото.

Но... аз започвам всеки разговор с въпроса "Какво прекрасно ти се случи през последната седмица?" и не продължавам на докато не получа отговор. Моите клиенти вече знаят това и събират отговори, подготвят си "домашното", търсят прекрасни неща и естествено ... ги намират. Така стана  и този път с новия ми клиент. Всичко хубаво, което му се случваше, той отричаше, приемаше за случайност, не забелязваше и отминаваше. Защо ли? Защо той толкова се бе вторачил в "лошите" неща и не забелязваше "хубавите"?

Защото това щеше да наруши формулата "На мен ми се случват само лоши неща".Той вярваше "сляпо" в това и събираше непрекъснато доказателства, че това е вярно. В процеса на разговори, той си спомни любимото изречение на майка му "От това нищо хубаво няма да излезе". Страхотно мото за възпитаване на фатализъм. Или "Смей се, смей се, ще видим кой ще се смее последен" – изречение убиец на всякаква радост. "Играчка-плачка", "смееш се като луд/а", "ти се радавай сега, ама ще видим какво ще стане накрая" и т.н. Има и изречения, унищожаващи всякава мотивация - "Не бързай, не тичай. Ти винаги падаш накрая". "Нямаш никакъв  шанс да успееш. Каквото и да правиш все същия/щата ще си останеш."

Не знам какво са ви повтаряли, с какви изрази са ви възпитавали, но си помислете, че не всичко, което за казвали за вас е вярно. Просто има изрази, които вашите родители са приели автоматично като наследство от своите родители и са ги повтаряли и на вас. Но има и още нещо – чуйте се как говорите за себе си на другите. И нещо, още по-важно – чуйте се как говорите на вашите деца. Какъв образ за тях самите изграждате в тяхното съзнание? Не засаждате ли тъй познатия ви вече фатализъм, ниско самочувствие, ниска самооценка и мотивация за промяна? Не сте длъжни да продължавате традицията и да напред. Чуйте се... Харесахте ли това, което чухте?




Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. malkiatprintz - Хехехе. . . . . Сенека: "Оча...
17.07.2010 03:52
Хехехе..... Сенека: "Очаквам доброто. За лошото съм подготвен" :)
цитирай
2. анонимен - HzzNWvZUX
24.05.2011 02:45
Such a deep aneswr! GD&RVVF
цитирай
3. анонимен - bSPWuPBuHoPhSM
24.05.2011 15:24
5mTrM7 <a href="http://ufngurdzvogq.com/">ufngurdzvogq</a>
цитирай
4. анонимен - hbQLZxHW
25.05.2011 18:18
hVnWgx , [url=http://dalbungngtim.com/]dalbungngtim[/url], [link=http://glhflbfqqqce.com/]glhflbfqqqce[/link], http://wefjvelhvwlt.com/
цитирай
5. анонимен - JnpvbGOjCj
28.05.2011 12:36
J6Q4if <a href="http://beohfkpjzcat.com/">beohfkpjzcat</a>
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: victoriavselena
Категория: Забавление
Прочетен: 2556479
Постинги: 853
Коментари: 4645
Гласове: 10697