Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.07.2010 08:40 - Не е честно?!
Автор: victoriavselena Категория: Бизнес   
Прочетен: 2719 Коментари: 7 Гласове:
3




Попитах се какво най-често ме изкарва от равновесие и баланс и отговорът веднага изкочи – липсата на справедливост. Охо, рекох си аз, това значи, че аз знам какво е справедливост и когато не я намирам, когато тя липсва, това ме изкарва от равновесие, аз загубвам присъствие на духа и съответно спирам, падам или се отклонявам от предварителната посока.

И какво е това справедливост? – попита се отново. И... не намерих отговор. Това ли е нещата да са честни, истински, правилни? Това предполага ли, че на света има една единствена истина, правда? Че аз знам кое е правилно и кое – не? И коя съм аз, че да знам кое е правилно дори и за мен, а какво остава и за другите? Обърках се и за това се върнах към началото.

Това, което най-често ме обижда и ме "изкарва от релси" са случаите, в които възкликвам "не е честно". Някъде прочетох няколко правила и едно от тях беше "Приеми, че животът не е справедлив и честен". Когато се откажа да търся справедливост и честност, това ще ми даде възможност да си карам по релсите и да продължавам напред. Честно ли е? Не знам.

Баща ми учил право и разбрал, че "правото не било толкова право" и се отказал. Заобиколена съм от хора от зодия "Везни", търсещи непрекъснато правдата. И аз я търсих, но ето че вече съм над 50 години и не я намирам. А има ли я изобщо? Тази прекрасна, единствена, божествена справедливост. Чували ли сте – "Бог е добър и справедлив и той ще награди добрите и ще накаже лошите". Звучи добре и ние вярваме в това и....непрекъснато се сблъксване с противното, разочароваме се и ни боли. Но продължаваме да вярваме в справедливостта на Бога, в деня на Божия съд и т.н. и отново ни боли.

А какво ще стане, ако престанем да търсим справедливост, престанем да търсим честното, ако престанем да съдим или да се самоосъждаве, виним или обвиняваме? Колко много прекрасна енергия ще ни се освободи? Колко повече свободно време ще имаме? Колко повече ние ще сме свободни да действаме и да постигаме нещата, които искаме?

Когато бях малка защитих един човек от клевета, не случаен човек, а баща си. Един мерзавец го нарече "крадец", аз се разрещях и защитих баща си. Не беше справедливо този мошеник да нарича баща ми "крадец". Тогава този човек се приближи към мен и ми удари шамар. Такъв силен шамар, че ме извади от равновесие. Беше страшно не справедливо. Имаше пълна липса на справедливост. Когато дядо ми изчезна и после го намериха умрял, беше не справедливо, защото той беше от добрите, а точно той умря. Когато първата ми любов загина на 20 г. в трудова злополука в Кримиковци – беше меко казано несправедливо, защото и той беше от най-добрите е прекрасни хора, които познавах. Когато.... когато... много са спомените ми от случаите, които са ме изкарвали от равновесие. Но сега, вече минала 50-те искам тих, спокоен, умерен, уравновесен живот. Живот на въжеиграч – на човек, който умее да запази равновесие и когато е там горе на високото и да продължи напред без да пада всеки път, без да започва отначалото – отново и отново. Уморих се да търся Правдата. Една, едничката, единствена, универсална правда. Та тя не съществува. Няма я. Защото това, което е най-справедливо за мен, се оказва, че е пълна несправедливост за някой друг, тогава... ?




Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. miaa - Благодаря ти Виктория Вселена за ...
14.07.2010 10:10
Благодаря ти Виктория Вселена за хубавия постинг!
Има неща, които трудно преодоляваме..обиди,предателства и пр.
На всеки може да се случи.Може би това са нашите уроци!
Пътят е един, напред и ново начало!
цитирай
2. анонимен - Малката Душа
15.07.2010 13:42
Благодаря ти, Виктория!
цитирай
3. анонимен - не е честно
15.07.2010 14:34
Така е, Виктория. Всеки е прав за себе си. Този, който е нарекъл баща ти "крадец" и ти е ударил шамар, е считал себе си за прав. А ти си била за себе си права. Нямаме власт върху другите хора, какво мислят те, и как постъпват, дали е право, или не. Те ще си получат отплата за делата си. А ние само можем да гледаме себе си, и да постъпваме така, както смятаме за право.
цитирай
4. happinessschool - Колко е по-лесно се живее
15.07.2010 15:10
без да съдим другите и себе си, просто е една непрекъсната свежа пролет :))
цитирай
5. анонимен - oTbJTVIkEOWaSpvlH
24.05.2011 08:00
TYVM you've soveld all my problems
цитирай
6. анонимен - lwfZNNFI
24.05.2011 15:32
KuICqJ <a href="http://evanejdinbko.com/">evanejdinbko</a>
цитирай
7. анонимен - qwkgMNzGJjbCH
25.05.2011 18:21
gMwTIO , [url=http://jvloczhcfihu.com/]jvloczhcfihu[/url], [link=http://iviykoklwnsj.com/]iviykoklwnsj[/link], http://xmfbfxgvfcej.com/
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: victoriavselena
Категория: Забавление
Прочетен: 2554712
Постинги: 853
Коментари: 4645
Гласове: 10697