Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.05.2008 14:29 - Моята среща с Рейки
Автор: victoriavselena Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6057 Коментари: 5 Гласове:
2



Какво е Рейки?
Рейки от Уикипедия, свободната енциклопедия image image Символи Реи Ки

Рейки е форма на алтернативна медицина, разработена (преоткрита) в късната половина на 19-ти век от Микао Усуи в Япония. Рейки се радва на разширяваща се популярност излизайки от Япония, разпростирайки се в Европа и САЩ. Името Рейки идва от Японските йероглифи Рей (霊, означаващ „Вселена“, „Дух“, „Душа“) и Ки (気 означаващ енергия, живот, като също се изговаря Чи). Друг превод на Рейки е „лекуваща енергия от космоса“.

Практикуващите Рейки вярват, че са канали на енергията Рейки, която идва от вселената, минавайки през телата и дланите им, вливайки се в нуждаещите се от лечение лекуващи се. Смята се че енергията Рейки може да преминава/излиза през различни части от тялото на практикуващия (пр: крака, пръсти, дори през очите) ако разбира се практикуващия го пожелае. Главният инструмент за насочване на потока от енергия е желанието на практикуващия Рейки лечител. Много учени дискутират ефективността на Рейки, претендирайки че няма обективно учение потвърждаващо съществуването на тази специфична Рейки енергия или на практикуващи, като смятат че Рейки енергията има капацитета да помогне на лечението на пациента повече от колкото се очаква (стандартната медицина) дължейки се на плацебо ефекта.

Това е най-общото определение Рейки. Има ли или не Космическа енергия, може ли да бъдем нейни проводници и можем ли да лекуваме себе си и другите чрез нея, ще оставя всеки да реши за себе си.
Това, което искам да ви разкажа е за личната ми среща с група хора, която практикува Рейки.

Записах се за участие в едноседмичен лагер, който се провежда два пъти годишно в наш Черноморски курорт. Тъй като не съм искала разрешение от организаторите и участниците на групата ще пиша за своите впечатления и няма да използвам контретни данни. Целта ми не е да правя рекламен материал, а да ви разкажа за обикновените  необикновенни хора, които срещнах там.

Първите няколко часа бяха остър склъсък на различните ни мирогледи, начин на живот, разбирания, термини. Казаха ми: "Ела отворена и без очаквания". Как го превеждате това на разбираем български език?Добре, смятах се за широко скроен човек, за отворена личност, която да приема с лекота новости и промени, но без никакви очаквания..? Ами тогава, от какво ще се разочаровам? Когато първоначалният ми стрес отмина и се запознах с част от групата, (не бях толкова нова в медитациите) и....започна да ми харесва. Тогава дойде личното ми запознанство с Рейки. Силната, ударна вълна, която ме изпълни ме уплаши. Вдигнах кръвното и в резултат – главоболие и световъртеж. А те, рейкаджиите, доволни. "Чудесно! Енергията действа" – и се усмихват. Да ви кажа честно, не ми бяха толкова симпатични в тези моменти. По стар мой отработен обичай се затворих в стаята си – да си боледувам. А същите те, усмихнатите, не ме оставят – "Ела ще те лекуваме с Рейки". Загрижени (пука им, с една дума), а аз се противя – "От кога на някой му пука как аз се чувствам?"(после се оказа, че и кръвното съм вдигнала точно заради тази моя вътрешна съпротива да приемам). Толкова се чувствах зле, че се предадох – да правят каквото искат – само да ми минава. А и всъщност те "надробиха " тази енергийна каша, те да си я оправят.

И водещата курса и други хора все така усмихнати и доволни се постараха да се почувствам по-добре. Не само се постараха, ами и успяха. На следващия ден и аз си усмихвах доволна.

Малко, по-малко започвах да ги различавам по лицата и имена. Разговаряйки, се оказа, че и аз съм им се оказала малко странна. Бях "Новата", а те са заедно вече от наколко години.Имаха си общи преживявания, спомени, език, правила.

Различни хора, от различни краища на България, но толкова еднакви във вярата в доброто, в любовта и светлината. Когато ги поглеждах по време на медитация, вглъбени в себе си, отдали се на космическата енергия на любовта и светлината, аз им завиждах. Лицата им бяха чисти, по детски добри и наивни.Кожата им светеше и аз дори попитах дали не използват тайни козметични средства.

Това са хора, които знаят да обичат. Да те приемат такъв какъвто си, без обсъждане и коментари, и да те освободят, без да напрапват своето присъствие или норми на поведение.

Естествено, че стилът на поведение на групата се ръководеше най-вече от организаторката и преподавателната по Рейки. Една прекрасна жена, която просто и красиво е обединила около себе си тези хори.

Срещнах ги "случайно" в Рейки –курса, заедно с тяхната любов и светлина, с тяхната вяра в доброто, с позитивното им отношения към всичко в живота, прекарах с тях около една седмица, а ще ми останат в сърцето много понече от това.

Всеки един от тях чрез поглед, дума, жест, прегръдка, бе за мен урок, послание, материал за размисъл.

Искам да ви благодаря, хора на любовта и светлината, че бяхте там, че ме приехте, че ме научихте, че Космическата енергия е добра само към хората, които могат да дават и да получават. Към хората, които могат да я приемат такава каквато е и да я освободят. Към хората, които знаят да обичат. Към хората, които разрешават на Космическата енергия да преминава свободно през тях като се доверяват напълно на себе си и на нея. Силни,красиви,прекрасни, хора на любовта и светлината.

 



Тагове:   Моята,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - благословия
25.05.2008 11:06
Е,Вики,успя да ме разплачеш!Порази ме вярното ти усещане за нас!Радвам се за "бързото"доверие,което си усетила,защото то е много нужно,за да се "дадеш"!Пълното себеотдаване и доверие към Съществуването са много важни за да се върнеш към Себе си и да си "спомниш" това,което винаги си знаела!С обич-докторката.
цитирай
2. timmyd - Много
31.08.2009 10:27
красиво послание.
цитирай
3. анонимен - tJmZLjtv
24.05.2011 07:54
And I thought I was the sensblie one. Thanks for setting me straight.
цитирай
4. анонимен - uzkpkyLoRQS
24.05.2011 15:16
ojsmNW <a href="http://ohdbdtsbdrme.com/">ohdbdtsbdrme</a>
цитирай
5. анонимен - bgsWQGPi
25.05.2011 17:48
GwEcg1 , [url=http://sqndrmnhutsv.com/]sqndrmnhutsv[/url], [link=http://bljkaydbtyez.com/]bljkaydbtyez[/link], http://yllwmtzhvqdz.com/
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: victoriavselena
Категория: Забавление
Прочетен: 2556321
Постинги: 853
Коментари: 4645
Гласове: 10697