Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.06.2008 23:13 - В отговор на
Автор: victoriavselena Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2320 Коментари: 8 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
По повод на постинга за положителното мислене.
Тази тема ми е близка и една от любимите. Но тъй като имам собствена Теория за Територията, реших да отговарям на собствена територия. Така ще мога по спокойно да си пиша, без да имам чувствот че се вмъквам по чужди "дворове" или Блогове.

Какво е да си положителен ?- да си на плюсове.(пълната част от чашата)
Какво значи да мислиш, говориш, действаш положително? - мислите, думите ти,делата  ти да създават плюсове.
Да даваш, да допринасяш, да даряваш, да подаряваш, да създаваш, да твориш и на някой, който е срещу теб да му става по-хубаво, по-весело, по-приятно, по-изобилно, по-добре, по-леко. Да имаш!

Какво е да си отрицателен - да си на минуси.(празната част на чашата)
Да мислиш, говориш, действаш отрицателно - да създаваш минуси и на човека ,който  е срещу теб да му е по- лошо, спадащо, пропадащо, лошо, трудно. Да нямаш!

Има две задействащи ни сили - на страха и на любовта.
Когато ние действаме задвижвани от страх или неговите производни (гняв,ревност,завист,вина, инат, отчаяние, обреченост, безизходица и т.н.) ние сме отрицателни и създаваме минуси. И ние естествено можем да постигнем целта си, но почти сигурно е ,че по пътя ще бъдем изпразнени и ни чака страдание, а и когато постигнем целта си ще бъдем неудовлетворени, . Много бързо ще открием нещо друго, което ни липсва и ще си останем на минус. Нямахме и си оставаме нямащи.

Когато движещата ни сила е любовта (възторг, ентусиазъм, вяра), тогава ние и по пътя ще бъдем изпълнени с плюсове (ще имаме) и когато постигнем или не целта си ща останем пълни, доволни, щастиви. Тогава нашата задоволеност, щастие няма да зависи от това, което имаме или сме направили. Имахме и ще си останам имащи. И ще ни е хубаво. Пълничко. Положително.

И няма да се тровим, че този или онзи са по-добре, издигнали се, няма да броим пилците на съседа или парите на началника. Защото имаме и ще си имаме и утре, и в по-други ден, и в края на месеца. 
Ще се събуждаме доволни и ще заспиваме доволни. Имащи. И благодарни.
Да, имам хубаво ми е и искам още.Да си доволен не значи да спреш развитието си. Напротив, да вървиш напред, но с удоволствие и усмивка.
Казах си го. Олекна ми. Пълничко ми е. Добре ми е. Поожително ми е.


Тагове:   отговор,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. svoboda64 - :)) Аз съм от наливащите в мелницата на evrazol:)
30.06.2008 01:50
Никога плюсът не е могъл да роди "плюс". Теорията за баланса означава и да си на минус, иначе... няма развитие. Според "реалистичните" теории, на които аз съм не само фен, но и свидетел, за да постигнеш "+", от каквато и да е величина, първо трябва да си .. на много дълбок минус. Това задейства мотивацията. Без мотивацията - няма развитие. Щастливият човек не се стреми към нищо и създава твърде малко (да използвам ли най-тъпия показател - най-развитите страни имат най-нисък процент на икономически растеж:))
Абе, с две думи "щастието" е "блато":)) И предпочитам да съм "недоволен човек, отколкото доволна свиня" (това е цитат, и не се отнася до автора на поста, който коментирам!)
Така че... мен ако питаш: останете си хора недоволни и мърморещи! Друг е въпросът какъв е хоризонтът на човека и за какво мърмории, за какво е недоволен! Това само сменя "нивото", но не и принципа... на развитието:))
Поздрави
цитирай
2. victoriavselena - Благодаря
30.06.2008 07:19
В човека има заредено всичко и положително и отрицателно. Има страх и любов. И сте напълно права, за да има баланс съществуват и двете крайности. Въпросът на избора е - чрез кои свои качества, или движещи сили искаш да продъжаваш напред, кои средства,инструменти използваш.И изобщо искаш ли да продължаваш? Бях чела някъде:(цитирам по памет)
Ако всичко беше бяло и само бяло ние нямаше да се научим и развием изобщо. Трябва ни поне една черна точка за да можем да се учим.
Обикновено след най-тежките ни кризи в живота имаме най-голям възход. Но в момент на криза имаме избор - да си останем ли там долу на дъното (и много от нас го правят) или да излезем от това положение. Това което правят позитивните е, че избират промяната и тръгват на пред.
Да си позитивен и доволен, съвсем не значи според мен да стоиш на едно място "като самодоволна свиня", а да се движиш напред, да се развиваш, да крачиш по пътя си усмихнат и радостен. И тази радост идва естествено от вътре, а не е заучената "американска, холивудска" усмивка.
Това, с което аз се занимавам е тринране на съзнанието. "Лошите новини са, че съзнанието подлежи на обработка, а хубавите новини са, че съзнанието подлежи на обработка" Д.Лама
Така, че в положителна или в отрицателна насока ние сами тренираме съзнанието си. Това към което аз се стремя е, да направя този избор съзнателен.
цитирай
3. valsodar - Спести ми писането :)
30.06.2008 08:53
Вчера и аз се изкусих, но гледам, че си се справила много добре :)))
цитирай
4. victoriavselena - Благодаря
30.06.2008 09:48
за подкрепата. Това беше хубава подкрепа за мен. Моята треньорка казва, че лидер може да бъде човек, който може да остане верен на себе си и в обстановка на несъгласие. Беше добра изненада за мен, че устоях на нападките, без да взимам нещо лично, без да се обидя и да остана положителвно вярна на себе си. Пожелава на всички колкото се може повече положителни емоции, а когато се случи нещо не толкова положително, попитайте се
"Какъв ми е урокът тук?"
цитирай
5. анонимен - UFO
30.06.2008 14:23
Урокът ти е да си позволяваш да си слаба и уязвима и да поемаш ударите на evrazol с женственост като водна богиня. Урокът ти е че когато се идентифицираш с позициите си, им придаваш ненужна важност. Урокът ти е да не си вкопчена в твоята истина, защото накрая ще ти се наложи да избираш между това да си права и това да си щастлива...
цитирай
6. anastasiia - Аз винаги залагам
30.06.2008 17:47
на положителното мислене...:) Цялата ми настройка към света е такава:) Положителна съм, добронамерена съм... И ми е пълно... Дарявам с пълни шепи от своята позитивност и получавам още повече...Това съвсем сериозно го твърдя!...:)
Радвам се, че има позитивно мислещи хора като теб...Плюс това, мисълта е енергия, за това е много важно какво мислим и как сме настроени!
Подкрепям те изцяло!:)))
Поздрави...Усмихнати, разбира се:)))))))
цитирай
7. victoriavselena - до ном. 5
30.06.2008 22:23
не би могъл и да го кажеш по-ясно. Сега се тренирам да постигам целите си чрез женственост, лекота, мекота. Защото са съжаление години наред развивах железен характер, правех се на героиня, развивах борбеност и праволюбие. ТРябва ще да се справя съвсичок на всяка цена.Още е останало. Но поне не се обиждам като ме наричат жена,женствена, слаба, лека, мека. Има още работа по уроците. Овации за наблюдателността ти.
цитирай
8. victoriavselena - Анастася
30.06.2008 22:26
прекрасно, рядко цвете, добре дошло в моя двор.
Благодаря ти за подкрепата. Има и такива като нас и за моя радост все повече се откриваме. Ще си направим цяла градинка, ще се поливаме с любов, ще се радваме на слънцето и ще си никнем и цъфтим.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: victoriavselena
Категория: Забавление
Прочетен: 2545532
Постинги: 853
Коментари: 4645
Гласове: 10697