Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.07.2008 14:20 - отговор на въпрос
Автор: victoriavselena Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5062 Коментари: 18 Гласове:
0



На практика как мислиш да се отнесеш към конфликта вълк - овца?
Не е полезно може би да го направиш него вегетарианец ,или нея - хищник.
Приемам,че и нашето общество те съществуват и вероятно е полезно да бъде така.

Здравей, понеже и друг път сме стигнали до същата точка на разговора ще ти обясня по-подробно моята житейска философия.

Да, аз вярвам в доброто и в неговата сила. Да, знам ,че в реалната действителност има и зло, лошо,отрицателно,престъпления и наказания.Но ние толкова много говорим за тях в новините,клюките, простите разговори, във всички средства за масова информация. Най-лошото е, че само за тях. Много повече внимание се обръща на отрицателното от положителното.

Аз вярвам в светлината. Знам,че освен нея съществува и тъмнината, мрака и т.н. Знам, че има и хора които предпочитат тъмното, нощта.

Двете страни на едно и също нещо. Живот-смърт, минало-бъдеще,лошо-добро, ден-нощ и т.н. протиположни двойки. Едното не може да съществува без другото. Наш е изборът върху коя част от двойката ще си насочим вниманието.
Много хора за си избрали за професия именно това да работят с "тъмните сили", с "децата на нощта", с престъпници, отрицателни елементи и др. И аз съм им много благодарна, че те вършат работата си. Но аз съм си избрала да работа от другата страна - светлата.

Думите, мислите имат енергия и колкото повече мислиш, говориш за едно нещо, ти му влагаш от своята енергия. Е, тогава ако аз имам Х количество енергия искам да го насоча към засилване на доброто, положителното, а не към отрицателното.

Този метод го ползвам навсякъде:

-          Когато избирах кръжоци за децата си, можех да ги насоча към нещо, в което те не са така добри и да го развият или нещо, в което са най-добри и него да развият. В първия случай щяха да работят с по-малко удоволствие от втория. Избрах втория. Всяка една от дъщерите ми има своя посока и върши с удоволствие нещата, в които е добра.

-          Когато дойдат гости да не говоря за тези които ги няма, а с тези които ги има.

-          При тренировките с клиентите – за да постигнат целта си могат да работят върху това, което не им върви и са по-малко добри и да го преодолеят, но това ще им коства повече усилия или върху това, в което са добри и да го засилят, като това ще направят с повече удоволствие.

Аз вярвам, че ние сме много индивидуално развити и всеки от нас има различно развити качества в различно ниво. Тогава кое е по-правилното да развием своята индивидуалност или да я прикриваме. Но това е друга тема.

 

Това, което искам да кажа, че доброто и лошото, светлото и тъмното, черното и бялото и т.н. се намират навсякъде. Наш е изборът на какво да обърнем внимание, къде да сложим ударението.

И ако на един бял лист нарисуваме черна точка, може част от нас  ще си насочат вниманието към черната точка, а не към белия лист. Но всъщност количествено тя заема много по-малко място. Въпрос на нагласа и тренинг. Аз съм се тренирала да видя черната точка, (в случая символ на отрицателното)да отбележа нейното съществуване, но да насоча вниманието си и усилията си към белия лист (положителното) защото то е повече, по-силно, по-мощно, но някакси забравено и оставено настрана.

Ще се радвам да отговоря и на други въпроси.

 



Тагове:   отговор,   въпрос,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. karanikolov - Сериините убиици
29.07.2008 22:23
рядко убиват повече от 30-тина човека през живота си. Или през целия си живот - 60г. по 365 дни по 24 часа=525 600 часа са много добри хора - защото само 20-30 часа са лоши.
Добрите баби в Петричко с години отглеждат канабис.
Няма гангстер,който да не е известен дарител.
Никой не е само лош. Но живота на Ангел Бончев вече няма да е същия,и на жена му, и на близките му.


цитирай
2. silencemurmur - простите разговори....
29.07.2008 22:43
Здравей.
Като гледам светлината, не съм забравила тъмнината. Просто я подтискам и се насилвам да съм само светлината. Но където е господ, дяволът не е далече. Където е вълка, овцата е близо. Едното без другото не може. Не мога да гледам светлината и да си казвам: ах, За мене няма тъмнина. Всяка вечер има тъмнина. Така оставам в противоположния свят на за и против.
Но аз това ли съм? Светлина или тъмнина? Много малко е за това, което съм и е достатъчно да съм смъртна. Не съм човек. Съзнанието съм, което и через формата човек за неопределено дълго време се пита какво може да е това, което е съзнанието. Нещо, за което няма отговор. Кой съм аз? води до този отговор без отговор. Но ако се люлея непрекъснато между светлината и тъмнината все ще намеря нещо, което не може да ме одовлетвори. Естествено е. Всъщност всичко е в равновесие, Иначе не би била Вселената, а пред нея е това, което я праи възможна и прекрасна отминаваща илюзия.

Silence
цитирай
3. victoriavselena - наистина интересно
29.07.2008 23:08
две крайно различни мнения - едното само земно и реално, другото - духовно и енергийно. Все си надявам да съм някъде по средата - съчетание на дух, съзнание и тяло. Целта ми е да ги хармонизирам.
цитирай
4. silencemurmur - съчетание на дух, съзнание и тяло.
29.07.2008 23:20
Именно, защото е тоталността на светата Троица, ако така искаш, е възможно да е Вселената, винаги нова за моя малък аз и винаги същата. Никой не може да е по средата - малко светлина, малко тъмнина. Именно, защото е хармония, Е - абсолютно, както във хоризонталната абсолютна линия така и във вертикалната абсолютна линия на кръстта с абсолютната точка по средата, която е абсолютния момент без преди и без след това.
Silence
цитирай
5. karanikolov - Със своите недостатъци се борим
30.07.2008 21:09
Много активно понякога, дори и с дребните.
Но не и с чуждите.
Отблъскваме хората, когато им говорим за недостатъците. И ги настройваме срещу себе си.
А никой това не го иска.
Когато анализираме положителните им страни - те ни ОБИЧАТ.И ние се чувстваме нужни,оценени, способни. и т.н...
Това е сладко. :)
цитирай
6. victoriavselena - Авторът на Разговори с Бога
30.07.2008 23:29
Н.Д.Уош пише, че няма предимства и недостатъци, има само качества, но някои от тях са в такава доза, че не ни служат за постигане на дадена цел. Например спонтаност, сред приятели е страхотно качество, но при изпълнение на някои сложебни задължение не е.
Другото, в което вярвам, че ние не сме тук за да поправяме някого, дори и себе си. Урокът ни е да се научим да приемаме хората такива каквито са. Но трябва да започнем от себе си.
цитирай
7. karanikolov - Животните се приемат - каквито са.
31.07.2008 09:11
Ние сме хора!
цитирай
8. victoriavselena - и какво
31.07.2008 09:15
значи това? Че хората не могат да се приемат такива каквито са?
цитирай
9. karanikolov - Да, и че трябва да се поправят.
31.07.2008 16:21
Не мога да приемам Златко баретата,и Маргините, и престъпниците с бели якички, и педофилите и т.н. - такива каквито са.
Болния /физически/ човек се лекува - като се изолира в болница и там му се "промива" тялото.
Така се постъпва и с психично болните.
Така трябва и с престъпниците, а не само да ги изолираме за известно време в затворите.

Урокът,който трябва да научим /според мен/ - е да помагаме на другите,и на обществото - да се изчиства от тинята,от примитивизма - и да се развива в позитивна насока.

"А колкото за страхливите, невярващите, мръсните, убийците, блудниците, чародейците, идолопоклонниците и всичките лъжци, тяхната участ ще бъде в езерото, което гори с огън и жупел. Това е втората смърт."
Откровение 21:8

Ако ние не ги променим - това ги чака.
цитирай
10. victoriavselena - съгласна съм с теб
31.07.2008 17:54
с лека редакция. Това, което ти казваш е:
"Урокът,който трябва да научим /според мен/ - е да помагаме на другите,и на обществото - да се изчиства от тинята,от примитивизма - и да се развива в позитивна насока"
Аз бих се изразила така
"Урокът, който трябва да научим е да се развиваме, ние самите в положителна посока и чрез личния си пример да повлияем на обществото"
цитирай
11. karanikolov - Да се научим да се развиваме
31.07.2008 18:25
Напълно съм съгласен с това.
С другото не съм :)
Личния пример - е крайно недостатъчен като реакция.То е пасивно,изолиращо ни от обществото поведение.
Аз съм пушач на периоди - спирам,пуша,пак спирам и т.н..
Но там където е забранено-не пуша.Спазвам Обществения ред. Примера на непушачите не ми действа въобще.
цитирай
12. victoriavselena - Чудесно
31.07.2008 18:40
Това, което ми казваш ,че за теб личния пример не е дастатъчен и ти трябва още нещо, като например забрани,закони и наказания. Чудесно. Значи ти си такъв. Аз пък не пуша и там където е разрешено и където е забранено.
цитирай
13. karanikolov - Няма ли забрани и наказания
31.07.2008 18:54
има заразителния пример на престъпниците:
"За какво ти е да учиш,да мислиш,да си "достоен гражданин".Просто пребиваш един-двама, взимаш им парите,инвестираш ги в помощник-пребивачи, обработвате още няколко,плащаш малко на полицаи и политици - и ставаш висш фактор в обществото и в държавата."

Лошото май не се влияе от примера на доброто.
цитирай
14. victoriavselena - ти обичаш ли си
31.07.2008 20:27
професията? Тя толкова те е превзела, че ти не мислиш за нищо друго освен за престъпници. Изглежда аз трябва за помисля за останалите хора, а вярвай ми те са болшинство
цитирай
15. karanikolov - Рядко се занимавам с престъпници
31.07.2008 21:14
Много рядко.Търговските и гражданските правоотношения са основната ми ангажираност.
Ако мислиш,че това са престъпни отношения,и хора - може и да си права.
;)
цитирай
16. victoriavselena - Какво разбираш ти
01.08.2008 10:14
под думата престъпници? Според мен това са хора, които са нарушили закона. Има ли друго определение?
цитирай
17. karanikolov - Няма престъпници
01.08.2008 21:53
Има хора с престъпно поведение,или само "престъпно поведение" или "не-еволюирало добро" - каквото е определението на Ваклуш Толев за злото.Или хора ,заболели от тази "болест".
Това е поведението на страхливите,мошениците, гангстерите,насилници и т.н.
Всъщност - сериозноста се определя в конкретния случай.
Не всяко нарушаване на закона е престъпно поведение /и според мен,и юридически/.
Ако някой шофира с 90 км/ч. при ограничение от 40 - нарушава закона, но не е престъпно това.
Но ако при това ограничение шофира с 30 км/ч. и блъсне човек,който пострада сериозно - би могло да се счете за престъпно - ако се докаже,че е могъл да предвиди това и т.н...
Вероятно има и други определения, не зная.
:)
цитирай
18. victoriavselena - извинявай
01.08.2008 23:17
но разговора с теб се премести към тема, която няма нищо общо с мен и с темите разглеждани в моят блог, за това избрах да не ти отговарям. Приятна вечер
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: victoriavselena
Категория: Забавление
Прочетен: 2545599
Постинги: 853
Коментари: 4645
Гласове: 10697