Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.10.2008 15:45 - Криво разбрания феминизъм
Автор: victoriavselena Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1784 Коментари: 4 Гласове:
0



Днес чух по радиото, че говореха за зараждането на феминизма в Русия през годините след Революцията, в началото на 20 век. Жените напускали мъжете си, намирали си работа и ставали самостоятелни – еманципирани феминиски. Т.е. това, което аз разбирах е, че жената е можело да бъде самостоятелна и еманципирана (равностойна?) на мъжа, САМО АКО Е ДАЛЕЧ ОТ НЕГО, в различно пространство. По това време жените, а може би част от нас и днес, не са виждали възможност да бъдат самостоятелни, независими, равностойни и когато живеят заедно с мъж. Пътят към независимостта и свободата минава през моминството, и за която вече е сгрешила - през развода.

Съществува ли такава възможност една омъжена жена да бъде щастлива съпруга, добра майка и едновременно с това да развива успешна кариера. Възможно ли е да бъдеш омъжена, да живееш в едно пространство със съпруга  си и в същото време да бъдеш независима, самостоятелна, равностойна и свободна?

Знам, знам, чувала съм го и това – че природата ни е напарвила различни, ние се раждаме различни, така че не може да бъдем еднакви и в живота, бизнеса, семейството, родителството и във всички останали области на живота. Съгласна съм – различни сме, но аз не говоря за еднаквост, а за равностойност?!

Ако ние успеем да видим и различим в човека отсреща неговата стойност, да я оценим, тогава няма да има нужда да слагаме ударението върху различията – пол, цвят, религиозна принадлежност, националност и др.

Защото доказано е, че в човека срещу нас е наше огледало и ние различаваме в него това, което вече имаме в себе си? Тогава?

Ой, не ми казвайте, че само стойностните хора могат да различат стойностите в човека срещу него?

Но ако мислим математически вярно и обратното уравнение – ако ние се постараем да видим и различим стойностите на човека срещу нас, без разлика от неговия цвят, вид, пол, принадлежност, то това ще повиши и нашата стойностност.

Моля не бъркайте стойността с паричната стойност и цена, тук имам предвид за морална стойност, за сбор от морални ценности. А всеки от нас има такива. Само, че забързани да съдим човека срещу нас, съсредоточени да намерим разликите между нас, забравяме за съществуването им. А те са там, вътре. Погледнете се, огледайте се, ще ги намерите...

А що се отнася за феминизма? Незная. Искам да вярвам и всъщност вече вярвам, че аз жената, имам еднаква стойност и когато съм сама и когато съм в пространството до мъж. И дори, ако обичам, ако ценя, ако съм пълноправен партньор, ако съм се научила да ценя какво е това „заедно”, тогава това дори увеличава моята еднолична себе-стойност. Според мен стойностите на двама действащи и мислещи заедно са повече от един и още един.

 

 



Тагове:   феминизъм,


Гласувай:
0



1. karanikolov - Много добър анализ - Благодаря ти!
13.10.2008 12:14
"И дори, ако обичам, ако ценя, ако съм пълноправен партньор, ако съм се научила да ценя какво е това „заедно”, тогава това дори увеличава моята еднолична себе-стойност. Според мен стойностите на двама действащи и мислещи заедно са повече от един и още един. "

Много повече са.
:)
Може би най-надеждните, най-непробиваемите екипи са между съпрузи.
цитирай
2. victoriavselena - по моите наблюдения
13.10.2008 14:49
е същото - партньори в бизнеса и в семейството. Но това е много повече от стандарните ни разбирания за семейство или приятелство - това е партньорство.
Пожелавам ти го. Пожелавам си го.
цитирай
3. vselena - Чудесно е че си написала да погле...
15.10.2008 16:12
Чудесно е че си написала да погледнем вътре в нас и да открием добрите си ценности. А ак ги приложим след като ги открием , колко по- добър би бил животът.
цитирай
4. анонимен - Eneya
17.05.2010 19:29
Вадиш нещата извън контекста. За да осъзнаеш защо емапнципиането е ило свързано с напускането на мъжете, би трябвало да се зантересуваш каква е била реалността на средната рускиня. Възможността да напуснеш брак без любов или по-лошо, насилствен брак, е бил нещ много, много ново. И количеството жени, които го правят показва процентът неспешни бракове, нищо повече. Тук се пропускат причините, игнорират се последствията, а само се обръща внимание на отделен елемент, който се анализира извън контекста. Ами естествено, че ще звучи абсурдно и непоследователно и като се повтаря отноо и отново, ще стане мит. А вече има митове достатъчно, колко мъжемразещи и лесбийки са жените индетифициращи се като феминистки. Само че тази теория отдавна е опровергана от много хетеросексулни, омъжени и оженени феминисти. Та... преди да дискутираме дадена тема, нека сме наясно, че все пак знаем за какво говорим.
За по-лесно и ясно.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: victoriavselena
Категория: Забавление
Прочетен: 2554244
Постинги: 853
Коментари: 4645
Гласове: 10697