Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.11.2008 08:43 - ПРИМИРЕНЧЕСТВО
Автор: victoriavselena Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4491 Коментари: 22 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

 Защо  ли и аз започвам да пиша за това, след като всички ще си вдигнат примирено рамене и ще си кажат "Ама и тя какво иска, така е било от както свят светува и така ще си остане". Така ли, а вие от къде знаете? Защото така са ви разказвали, защото така пише в учебника по история, защото е така в библията, в книгите, защото мама така казва или защото някой, някъде нещо е споменал. Защото така е по закон. Защото е имало нещо, което някой е изтълкувал и после някой е изтълкувал изтълкуваното, после някой го е коментирал, друг си е казал мнението и т.н. Нищо не е така "от както свят светува". "Всичко тече, всичко се изнемя", а щом се изменя, значи и аз мога да го променя. И ти. И то, и тя, и той, и ние, и вие, и те. Да, всичко се поддава на промяна. Няма нищо неизменимо. А щом е така – тогава? Защо да не си го изменим както ние искаме, по наша мярка, по наш вкус. "А другите?"-ще попитате вие- "Какво ще кажат другите?". А вие защо си мислите, че вашите интереси си противопоставят на интересите на другите? Не допускате ли, че има и такава вероятност да имате с някой някъде и общи интереси? Не мислите ли, че има и общочовешки интереси, които засягат цялото човечество?

Примиренчество е, когато се надявате съседа да почисти пред блока вместо вас. Примиренчество е, когато се спотайвате при поредния скандал в съседния апарамент.

Примиренчество е, когато се криете и не отваряте вратата, когато някой иска помощ.

Примиренчество е, когато не гласувате при поредните избори, защото е безмислено.

Примиренчество е, когато отминавате гладните и просещи възрастни хора.

Примиренчество е, когато свеждате поглед при поредния гневен порой на шефа ви.

Примиренчество е, когато цените растат и повишавт данъците.

Примиренчество е, когато отново някой е наскърбил детето ти и ти го учиш да си премълчи.

Примиренчество е, когато някой ти удари шамар, а ти го оправдаваш, че го е направил от любов.

Примиренчество е, когато приемаме несправедливостта за законност.

Примиренчество е, когато страдаш и не правиш нищо за да промениш положението си.

Примиренчество е, когато някъде по света се случва нещо и ти си свиваш раменете и си мислиш, че това не те засяга, защото светът се оказа достатъчно малък за да се надяваш, че то няма да дойде и при теб.

Примиренчество е, когато... вие и без мен знаете много добре кога...

 

И не ми казвайте, че това е от търпение или смирение. Не! Примиренчество произлиза от примирение – да живееш в мир с нещо, което не ти носи душевен мир.

Ето няколко мнения, които намерих в интерен и цитирам тук:

 

Търпението е добродетел.
Смирение изпитвам пред Бог и пред смъртта.
Примирението е за слабите.

 

Или

ТЪРПЕНИЕ - много съм търпелив, за къде да бързам и защо да се ядосвам?!
СМИРЕНИЕ - ами мирен съм си, доста често де, абе от време на време...
ПРИМИРЕНИЕ - никога не се отказвам, дори и точно така да изглежда, за търпеливия и смирения точно времето е най-големия съюзник!

Или

Търпение-спокоен дух

Смирение-Слабили прикриващ своята сила дух

Примирение-колеблив дух

Или

Търпение: когато се сдържаш да действаш

Смирение: когато се въздържаш да дейсваш

Примирение: когато се отказваш да действаш

 

Или

 

Примирение

от Евтим Евтимов

 

Примириш ли се, пристига старост.
Примириш ли се, пристига мрак.
Примирявах се. И не изгарях,
както някога, при първи сняг.

И си казвах тихо : есен иде.
Забрави горещите слова.
Но когато вчера чух обида,
закипя отново в мен гнева.

Запламтяха кротките зеници,
блесна огън в тихия ми глас
и ударих яростна плесница
на един подлец, израснал с нас.

Ей така. Пред всички. Без пощада.
Стига подлеци на тоя свят.
Тръгнах си направо през площада
и усетих, че съм още млад.

 




Гласувай:
0



1. piccola - :)
15.11.2008 08:48
търпението отдавна не е благодетел, макар, че в повечето случаи, хората го осъзнават късно...

чудесно разграничаваш смирение от примирение, защото разликата им е съществена и провокира примерите, които даваш!

поздравям те за постинга!

и ако повече хора се вгледат в себе си, ще имат очи да видят хората около себе си, да ги усетят, да ги чуят, да ги разберат...и тогава...тогава може и да променят подхода си!
цитирай
2. victoriavselena - точно в момента
15.11.2008 08:53
четях за жените подложени на насилие - те не само са се примирили, не чакат помощ от никъде, но и застават на страната на насилника срещу себе си. Ужасно, но факт и най-тъжното е че са много.
цитирай
3. piccola - познавам такива жени и се чувствам ужасно, защото съм безсилна, защото
15.11.2008 08:57
желанието за промяна трябва да е провокирано от тях самите, а не от външен фактор, който гледа отстрани и казва - "това е неправилно, не бива да позволяваш да се отнасят така с теб..." Трябва самите те да проявят смелост, решителност, да поемат риска....да се изправят очи в очи със себе си и с човека, който потъпква всички свято и ценно, подтиска личността, физически и психически...
не можеш да помогнеш на човек, който не желае промяна.....
цитирай
4. victoriavselena - да права си
15.11.2008 09:00
но можеш да им дадеш пример, можеш да им подадеш ръка, можеш да засилиш вярата им, че са в състояние да го направят. Но първата крачка трябва да напарвят те. Решението е тяхно. Защото да си жертва е много изкусително.
цитирай
5. piccola - жертва..изкусително...и по-лесно...но до време...
15.11.2008 09:09
вярвам, че тези същества могат да променят ситуацията и вярвам, че каквото и да направят ще е за добре.
Вярвам го, защото познавам и жени, които са успели да се спасят от този ужас. И сега са добре. И са обичани истински, и са щастливи!
цитирай
6. victoriavselena - прочети това
15.11.2008 09:23
http://dialog.blog.bg/viewpost.php?id=255006
точно по темата. Да повярваш, че си в състояние
цитирай
7. zaw12929 - Всичко си ма граници, примирението също- докато не започне война , на нерви или с оръжие
15.11.2008 10:02
примирие няма. И в чайникът парата не вдига капака веднага, примирява се... до допустимия предел. А ние... когато се примиряваме, е защото сме изпуснали вече парата ( на млади години!) или никой не подклажда огъня.
цитирай
8. piccola - чудесно го е написала дамата,
15.11.2008 10:11
вярно, точно и конкретно. харесва ми изказа й!!!!
:)
цитирай
9. abadonka - Хубава тема
15.11.2008 15:45
Радвам се,че има кой да пише по въпроса и се надявам да има кой да го прочете и да преосмисли живота си.
цитирай
10. victoriavselena - До Цветанка
15.11.2008 19:28
и аз понякога така се чувствам - че съм изпуснала парата и като стар локомотив вече нямам сили да изкача височината. Ама тогава си намирам нещо друго да замали страстта ми и...давай пълен напред.
цитирай
11. victoriavselena - До Пикола
15.11.2008 19:30
Благодаря ти за коментарите - поддръжката на стойностни хора ми дава сили да продължа напред.
цитирай
12. victoriavselena - До Абадонка
15.11.2008 19:31
Не зная как си стигнала до псевдонима си, но е много весел. Благодаря ти за коментара. Разбирам че ни вълнуват едни и същи теми.
цитирай
13. abadonka - Защото имаме мисия
16.11.2008 03:11
Достойна е професията ти и само любов ще пожънеш.Всички ние,които израстнахме на границата между две епохи сме длъжни да извлечем най-доброто и от двете и да го предадем на тези след нас.Защото следващото поколение няма да има и бегла представа какво сме преживели . Светът не отива на добре и ценностите,и моралът,и достойнството,и скромността,и себеотрицанието са доста позабравени качества.Ние трябва да ги припомним.Дори да ни обявяват за луди,ние сме длъжни,защото след нас няма да има кой да го направи.
цитирай
14. victoriavselena - Благодаря ти за пожеланията,
16.11.2008 08:36
но имам и някои допълнения
1. Само любов не ми стига искам и пари да спечеля от професията си.
2. Аз съм против себеотрицанието. Аз съм за себеоопознаване, себеобичане,себеуважение, себеоценяване и т.н.
3. Аз вярвам че има начини да се напредне в живота и да ощастливим другите, но не за собствена сметка, т.е. без саможертва.
4. Права си за това, че сме мост между две епохи, за това често не виждам пътя и губя време да го намирам. Търся мост, а заправям че аз съм този мост, че аз строя пътя си. Няма готов път пред мен.
5. Моята професия е нова и това си е чисто новаторство за България, хората не я познават и се отнасят с недоверие, но който се е решил да се тренира е постигнал за кратки срокове, големи постижения.
цитирай
15. abadonka - Напълно те подкрепям
16.11.2008 23:58
Ако не цениш себе си няма как да оцениш и другите.А жертвата вече си я дала-много хора ще те гледат подозрително и няма да ти вярват.Това е цената,която плаща всеки различен от масата.Аз я платих още като дете.Знаех твърде много за възрастта си.И сега я плащам,защото не се научих да мълча,но си струва.
цитирай
16. compassion - Всичко се движи, всичко се променя
17.11.2008 10:45
и човек е отговорен за всичко, което става по света. Добре е, че има хора в България като теб victoriavselena с активна позиция и буден ум. Съгласна съм, че трябва някой да каже високо тези неща, но не споделям последния ти коментар с егоистични нотки. Не се страхувай да даваш безрезервно и гратис на нуждаещите се. Безусловната любов е венеца на човешката красота. Вселената я приема и награждава. Сърцето ти се изпълва с мир и любов, непостижими по друг начин. Опитай, дори и да ти се струва, че с празен джоб не можеш, опитай. Живота е велик с безкрайните си възможности. Ти си човек и не знаеш какво "печелиш", когато "губиш".
Поздрав, Руми
цитирай
17. victoriavselena - До Руми
17.11.2008 13:38
Доклокото разбирам в твоите представи не съществува да обичаш някого безусловно и той да си заплаща да това.
Опитвала съм с празен джоб, не става. Не зная как се получава при теб?
Това, че искам труда ми да бъде заплатен ти наричаш "Егоистични нотки". Добре, но мисля че тогава аз познавам доста егоисти, поне всички тези, които си искат заплатите...
Аз съм се задължила да дам определн оброй часове годишно на доборволна основа и сега участвам в проект за подпомагане на жени подложени на насилие.
Но от друга страна съм се задължила да осигуря на себе си и семейството си добри условия на живот и развитие.
цитирай
18. compassion - става дума да не броиш какво даваш
17.11.2008 14:44
и да не гледаш часовника, когато някой плаче...да даваш и когато не ти искат, да помагаш и извън проектите... по улиците на живота. При мен се получава само с любов, милост и благодарност. Имам гарантирани доходи от вселената, защото това което даваш като бумеранг се връща при те с удвоена сила. Нямам изобилно, но съм щастлива, защото нямам претенции за многото.
цитирай
19. valsodar - Примирение - приемане на чуждият мир
18.11.2008 22:48
на чуждата действителност и заместването на твоята с нея :)))

Смирение - да живееш с мира - да си в хармония и съзвучие със заобикалящото те , да не позволяваш на илюзиите да провокират действията ти :))
цитирай
20. victoriavselena - до compassion
19.11.2008 08:18
Това за което говориш, аз го наричам ЧОВЕЧНОСТ. За това не можех да те разбера от началото. В тренитга има един принцип "Да поставиш човека преди резултата". Това е точно това - "да не гледаш часовника, когато някой плаче", но добрия професиналист не влиза в такава ситуация. В личния си живот аз съм се старая да оставям след себе си само усмихнати лица. На 80% от случаите успявам. За това я нямам тази дилема - да оставя нкякой разплакан. Хората излизат от срещите с мен щастливи, усмихнати, защото се срещат с истинската си същност, която често ги изненадва с това че е много по-добра от колкото те са си мислели. Доколкото знам в Холандия не е разпространен life coach, така ли е? Запозната ли си с неговата същност?
цитирай
21. victoriavselena - До Валсодар
19.11.2008 08:22
Добре казано. Точно това - да дадеш на някой друг да управлява живота ти и да взима решенията и изборите в него. Да предадеш на някой "ключа от крепостта" и да стоиш пасивен до него. Това е за вътрешния ни свят. А смирението е отношенията ни с външния, с природата, с Вселената. Да се видиш като част от него. Благодаря ти за коментара.
цитирай
22. compassion - О, мила...дали съм чувала за life coach...
19.11.2008 11:22
Няма нужда да знаеш холандски, за да разбереш за какво става дума: АКАДЕМИЯ, Институти, Курсове, Трейнинги, Терапии и т.н. ... мила, във всяко предприятие тук има длъжност life coach.
Можеш сама да се убедиш ... има адреси и телефони ...
http://www.academievoorpsychologica.nl/opleiding-mental-health-coach?gclid=COrCtbzwgJcCFQx3MAodcGEoXw
http://healthbalance.nu/Produkten/detail.php?id=523
http://www.psychodynamica.nl/?gclid=CLyg76HxgJcCFQmKMAodJ2GKZA
http://www.atma.nl/
http://www.nha.nl/index.asp?page=/zaak/cursusinfo/cursusinfo_lfcoa.asp
http://www.nieuwedimensies.nl/academy/si/28/coach-academy/
http://www.globelhosting.com/
Спирам до тук. По-нататък можеш и сама...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: victoriavselena
Категория: Забавление
Прочетен: 2545416
Постинги: 853
Коментари: 4645
Гласове: 10697