Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.11.2008 14:20 - Тормоз чрез мълчание
Автор: victoriavselena Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8838 Коментари: 15 Гласове:
0



 

Има различни видове тормоз – физически, сексуален, словесен. Но има и още един, който е много популярен, но рядко се определя като тормоз – тормоз чрез мълчание.

 

Ние сме свикнали под насилие (тормоз) да разбираме някаква активно действие –физическо или словестно. Но има и пасивен тормоз. Ние можем да нанесем щети както със своето действие, така и със своето бездействие. Както със своите думи, така и със своето мълчание.

"Наведена главица сабя не сече" или "В затворена устица – муха не влиза" за доста популярни поговорки, а също и често са ни учили да премълчаваме, да остъпим да оставим нещата да пропреминат или за да не "избухнем", да чакаме на нас да ни попремине. И затова сме свикнали да решаваме някои наши проблеми с мълчание.

"Отмини простака с мълчание"

Мълчанието е знак за съгласие.

Мълчанието е слабост.

Мълчанието е безразличие.

Мълчанието е злато.

Мълчанието е бизнес стратегия

"Когато мълчиш печелиш две неща – да чуеш нещо умно и да не кажеш нещо глупаво".

Прегледах в интерент - много е казано за мълчанието. То се използва и като лечебна терапия, за успокояване, за концентрация, за уединение, за примирение, за безразличие, скука. Много от нашите чувства намират израз в мълчанието.

 

В Укипедия е написано:

Мълчанието или още безмълвието е липса на реч и на произнасяне/издаване на звуци, което предизвиква тишина. За тиха се смята среда, в която ако има звуци, те са под 20 децибела.

Това за което искам да напиша днес е за мълчанието при комуникацията между хората, използвано като форма за наказание. Когато мълчим за да накажем другия. А го правим. Често го правим. И срещу децата си го правим. Заплашваме ги "Ако не правиш това, няма да ти говоря". Чудесен начин за манипулиране. Друг модел за наказание в група е когато учителката казва "Днес няма да разговаря ме с ..., защото той е направил беля"- проява на групов бойкот. Особено в ранната ни възраст това е жестоко наказание. Да си заобиколен от хора, които се правят че не те виждат, не те забелязват, не говорят с теб. Такива случаи се отразяват трайно на психиката ни. В съпружесвото също използваме често мълчанието. Наказваме другия без дори да му дадем обяснение за това. Например съпругът се прибира от работа и съпругата му мълчи. Той я пита нещо – мълчание. Отново се обръща за обяснение и това което получава в отговор е "Ти си знаеш за какво!" Да, но той често не знае, не се досеща, няма представа. За това се обърква, не знае къде е сгрешил, как да реагира, какво да направи, какво да каже и започва да се тормози. Но това което среща е  стена от мълчание.

Да мълчанието е стена, което ние издигаме между себе си и другите. Най-често го правим от страх, за самозащита. Затваря ме се в мълчанието си. Но другата страна? Как тя приема това?

Когато казваме на детето си "Няма да разговарям с теб", често го правим от безпомощност, не знаем как да се справим със ситуацията и се скриваме зад мълчанието си. Но това, което искам да ни е ясно, че ние наказваме другата страна за нашия страх.

Когато се крием зад мълчанието, ние нанасяме щети върху човека отстреща. НИЕ ГО ТОРМОЗИМ. И това се нарича – ТОРМОЗА НА МЪЛЧАНИЕТО. И той оставя дълбоки следи у другия срещу нас.

Ако се решим да бъдем смели, да не бягаме и да не се крием зад стените на мълчанието, да не прекъсваме връзката, а да проговорим, да обясним, да изслушаме ,да разберем и ние другата страна– тогава ние отново посторяваме моста между двамата. При това положение може да стигнем до разрешение, до развръзка, доподобряване на комуникацията.

Аз самата имам нужда от мълчание, ежедневно правя медитация и в тази вътрешна тишина си почивам, събирам енергия, информация, научавам много неща за себе си и света около мен. Но хората около мен са информирани за целта на моето мълчание. То не е форма за наказание, а форма за себе опознаване и творчество. За добра комуникация трябва и да замълчим за да изслушане другата страна. Не бива да отиваме до другата крайност на безкрайни словестни потоци. Това, което искам да кажа е, че когато мълчим и другата страна не знае каква е причината – това е тормоз.

Не тормозете себе си и околните с мълчание



Тагове:   мълчание,   тормоз,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. victoriavselena - До Краско
28.11.2008 15:10
извинявай, че изтрих коментара ти. Поканен си да го напишеш отново. Стана по погрешка
цитирай
2. victoriavselena - до всички на които
28.11.2008 15:11
съм отговорила с мълчание - Извинете ме. Сега забелязах, че има коментари, на които не съм отговорила. ще се постаряя да не го правя вече.
цитирай
3. roy - Явно някой те е наказал с мълчание и ...
28.11.2008 16:00
Явно някой те е наказал с мълчание и ти си разбрала за какво иде реч,нали?Няма значение, със сигулност е по-добре да мълчиш, когато няма какво да кажеш още повече когато говоренето може да ти струва скъпо.
цитирай
4. victoriavselena - прав си
28.11.2008 17:05
нещо се случи и аз не знаех как да продължа, а много исках да продължа. Другата страна изчезна и потъна в мълчание. Сетих, че това вече ми се е случвало и преди. По стар навик поех вината върху себе си, но после реших да действам различно и се обадих по телефона. Другата страна изобщо не знаеше, нямаше и капка представа, че с това че е изчезнала без да ме информира ме тормози. Този човек така решава своите проблеми - с мълчание. после се сетих за една лекция която бях чува преди години за тормоз чрез мълчание. И прозрях нещата. За това реших, че е редно да го обясня и на хората, които са от другата страна - мълчаливците.
цитирай
5. hara73 - когато ,човека отсреща не може да води спор
29.11.2008 11:26
а вместо това започва да крещи има ли смисъл и аз да започна да креща .Да правя го понякога ,като разумно същество предпочитам да замълча за да не кажа в гнева си нещо за което и аз и човека отсреща ще съжаляваме . Ако с поведението си ,някой ме е обидил,бих го наказала с мълчание ,но истината е ,че не търпя отрицателни емоций в себе си и много бързо прощавам ,и на себе си и на другия , не мога дълго да се сърдя .
цитирай
6. victoriavselena - А ако ти мълчиш
29.11.2008 11:42
как човека до теб разбира, че те е наранил? Как той ще разбере, че ти е неприятно да ти крещат? Ако ти мълчиш - той не разбира нещо. Защото ние чуваме само това, което ни казват. Хората не знаят какво става в главата ни и за какво си мислим . Може би когато някой е ядосан и крещи, да не е най-подходящия момент да му обясниш какво чувстваш, но когато отношенията са спокойни най-добре е да му кажеш със спокоен глас и достойнство, че не обичаш да ти крещят, че вярваш че нещата могат да се разрешат в разговор, в диалог. Но и когато има крясъщи и мълчание ИМА ЛИПСА НА ДИАЛОГ, А АЗ СЪМ ЗА ДИАЛОГА.
цитирай
7. victoriavselena - още нещо
29.11.2008 11:50
защото това са неща, с които аз съм се сблъсквала мълчали са срещу мен и съм се чувствала зле. Напускали са ме без обяснение и може би не са го намирали за лошо, може би са искали да ми "спестят" нещо и за това ми беше важно да обясня на Мълчаливците, че и това е насилие, че мълчанието също е тормоз.
цитирай
8. hara73 - да точно така ,
29.11.2008 13:15
аз също вярвам че за всеки проблем има начин за разрешаване и естествено това е с диалог.Хората сме социални същества и затова ни е даден езика ,за да общуваме .Но не може да се говори с човек ,който крещи ,затова изчаквам с мълчание и ако той е готов за диалог ,аз ще го изслушам , ако ли не насила хубост не става...
цитирай
9. victoriavselena - и тогава какво правиш?
29.11.2008 14:56
освобождаваш го, разделяш се, опитваш пак?
цитирай
10. hara73 - ти сама отговори ....
29.11.2008 18:11
има три възможни отговора но аз винаги давам втори шанс. Опитвам пак. Да не забравяме ,че аз също съм човешко същество и нищо човешко не ми е чуждо включително да греша и да прощавм..
цитирай
11. victoriavselena - сигурно зависи
29.11.2008 19:20
и от това колко важен ти е човека. Но трябва да се изслушваме. Казват, че ако искаш някой да те чуе добре, първо го изслушай ти.
цитирай
12. ivoimv - мълчанието е....
12.12.2008 10:37
Народа мълчи , но ако накаже управниците с мълчание, ще бъде велик народ !!
Мълчание и безразличие бойкот от всички на всякакви избори за всичко ..само така ще си отедат без думи тези от"елита"!!!
Мълчанието е повече от злато !!
дори комунистите признават мълча и получи отличен .....
Ей хора и мълчанието е вид протест защо сега тези полицаи не подкрепиха учителите докторите и инженерите а мислят само за себе си ами ще мълчим то и да говорим файда йок!!!
цитирай
13. rotazia - Идилия
14.12.2008 12:03
Обидно жалка му изглежда ,
когато тръгва да наказва !
Изписва му такива вежди ,
че не е за разказване !

Патньор по трудна съвместимост ,
ядът и вкарва го във роля ,
властта и , непоколебима
''наказва'' го на воля !!!

А той , направо се разнежва
от свободата подарена .
Без изстрели и без сражение ,
с една , единствена ранена....

По навик бързо се изнизва ,
играе роля на неискан ,
а само неговата риза ,
на стола хвърлена е истина .

Днес много добре си изкарвам в твоя интересен блог! Благодаря ти , хубава почивка от мен в неделята !
цитирай
14. victoriavselena - до Ротазия
14.12.2008 12:58
добре дошла, приятно ми е че ми гостуваш. Интересно ми е да се запозная с теб.
цитирай
15. анонимен - трудно се живее с простак
03.12.2010 19:56
човек, който си мисли че винаги е прав , той не търси диалог, не изслушва другия държи се сякаш светът свършва снего ,егоист ограничен ,дребнаво човече нямам думи,дай му ядене и пиене
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: victoriavselena
Категория: Забавление
Прочетен: 2545314
Постинги: 853
Коментари: 4645
Гласове: 10697