Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.01.2009 15:01 - Посланието на вълните
Автор: victoriavselena Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 3085 Коментари: 9 Гласове:
0

Последна промяна: 28.01.2009 20:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Отидох до морето. Както винаги се вълнувах. Щом го видех ме обхващаше безкрайно вълнение, защото за мен морето е приятел, простор, свобода, изобилие, благоденствие. Всяка среща с него е нещо като завръщане у дома.Но този път вълнението ни беше взаимно и то ме посрещна с разпенените си вълни. Не, не беше бурно, просто се вълнуваше. Пяната на вълните показваше недвусмислено това. Радваше се. Слънцето се показа зад облаците и се  присъедини към нас. Беше истинска среща на стари приятели. Приближих се към него с намерението да го прегърна и то естествено изпрати към мен своята вълна. Изненадана се отдръпнах

  Така ли се посрещат приятели?

   Да точно така - с прегръдка – засмя се то насреща ми – аз съм изобилието, забрави ли, или още не си готова да го приемеш?

   Изобилието ли? Та ти си едно мокро изобилие. Не виждаш ли, че този път съм дошла облечена и не мога да се мушна и да се насладя на твоята прегръдка, да усетя милването ти, да ме облееш с солените си води, да ме заведеш на дълбокото и да се заиграя и подкачам като малко дете.

   Да – съгласи се морето – облечена си. Прекалено облечена за да получиш от изобилието, което съм ти приготвил, за да се зарадваш на удоволствието, което съм натрупал за теб. Облечена си с предрасъдъци, закони, правила на поведение, страхове, мнения, печати, навици, думи, твърдения. Слоеве върху нови слоеве са се натрупали върху теб през годините. Погледни тази жена.

Погледнах по посоката на вълната – там една жена беше събула обувките си и с удоволствие си джапаше в плиткото. Веднага се изпълних със завист и ревност. Защо тя може, а аз – не? Защо тя си позволява, а аз не? И въобще, как може тя да си позволи да навлезе в моето море, при моите вълни? Та нали аз пътувах и се приготвях толкова време за срещата си с него сега, извън сезона за да мога да бъда поне няколко часа насаме и да му се порадвам – само аз? Само за мен?

- Аз толкова те обичам, забрави ли? Или може би ти изобщо не знаеш какво е това любов? – намусих се аз.

- Разбира се, че знам – отвърна кротко то – любовта това е да приемеш, да освободиш и да останеш свободен. Това е да си отворен за всичко и за всекиго.

- Има нещо мъдро в думите ти, но е така трудно да постигнеш такава безусловна любов.Иска да кажеш, че всички ги обичаш точно така, еднакво?

- Еднакво и различно, защото всеки търси нещо различно при мен и аз се радвам, че мога да му го дам – точно на него, точно сега и точно тук.

- Море, море, ти всеки път ме изпълзваш с толкова много огнена любов и изгаряща страст, а си мислех, че водата гаси огъня?

- Да права си, водата гаси огъня, външния, но огъня на душата ти никой освен теб не може да го изгаси. Ти си точно като залеза или изгрева върху морската шир - огън върху водата. Ако си пълна с любов – никой не може да те загаси и промени. Ти винаги ще си останеш пълна с огнена страст.

- Море, защо хората са срещу мен, защо ми е по-хубаво да съм сама с теб?

- Хората са точно като мен, не се страхувай от тях, не им обръщай гръб и не бягай от тях. Те стоят срещу теб, но не  са против теб. Аз съм тук насреща ти, но те приемам и обичам точно такава каквато си.

- Море, приятелю, понякога и живота ми е такъв бурен. Пълен с проблеми. Заливат ме силни вълни. Падам и ставам. Толкова ме е страх да не потъна.

- Не се безпокой. Добрият моряк не търси море без вълни. Защото тогава няма да се нарича море, а ще бъде езеро или локва. А на него това не му стига – той търси предизвикателства и приключения. За огромната му душа му трябва и огромна морска площ. Той не се плаши от вълните и не ги избягва, защото той знае, че може да им устои. Няма море без вълни, няма живот без проблеми, но добрият моряк ги преодолява и продължава. Вълните в живота само закаляват моряците, често разклащат корабите им, но не успяват да ги обърнат до край.

- Мъдро си море. Колкото и пъти да идвам, все обогатена си отивам. Следващия път ще дойда съблечена от предръсъдъци,у правила, закони, мнения и слухове. Чиста. И тогава ще се гмурна в изоболието ти, ще те пргърна и ще се оставя да бъда прегръщата. Ще те обичам и ще се оставя да бъда обичана. А другите хора? Има достатъчно и за тях. Нали за това си толкова изобилно.

Да обичаш, това е да приемеш другия точно такъв какъвто е (в случая мокър) и да го освободиш (в случая да си тръгнеш) и да останеш свободен (с правото да се върна отново). Пръгръщам те море с най-широката си морска прегръдка.

- Благодаря ти, малко хора могат да прегърнат цяло море наведнъж. Тук съм и ще те чакам.
- Доскоро.

28.01.09

 

 

 

 




Гласувай:
0



1. candysays - :)))
28.01.2009 15:56
Много е хубаво, и мъдро и изобилно морето.. Добре си уловила и описала духа му.. Наистина са прекрасни и много вълнуващи срещите с него, дори а извън сезона - дори още повече.. В самота се усеща по-силно срещата с безбрежното..

Поздрави и усмивка от мен :)
цитирай
2. dialog - Красиво и мъдро
28.01.2009 17:52
колко хубаво е, че можеш да разговаряш с природата и с морето като част от нея. Тя е мъдър учител и винаги е готова да ни подаде ръка и да ни научи.
цитирай
3. victoriavselena - Морето е мой стар приятел.
28.01.2009 19:53
Аз често си "говоря" с него. Получавам чрез него простата мъдрост на природата. Благодяр ви за коментарите.
цитирай
4. malkiatprintz - Сякаш описваш в голяма степен моите ...
30.01.2009 03:08
Сякаш описваш в голяма степен моите усещания към морето, Виктория... :) От много дълго време го усещам винаги като едно могъщо живо същество, което е извън нашите възможности за осмисляне и разбиране, но което носи мъдрост и спокойствие.... Присети ме с твоя постинг за филма "Тайната на водата"... има още много да се развиваме, докато започнат да се отнасят за нас думите: "Който има очи, нека види! Който има уши, нека чуе!"
цитирай
5. victoriavselena - освен
30.01.2009 06:56
петте си сетива, ние притежаваме още средства за общуване, но сме ги забравили. Който се "съблече" и се остави да бъде "гол" , открит, отворен срещу природата започва да разбира. Сега започнах да чета Анастасия - там тя общува с гората. Същото е . Мъдростта е около нас.Трябва само да сме готови да я възприемем за да започнем да я чуваме и виждаме.
Винаги ме радват твоите коментари, принце. Успешен ден.
цитирай
6. malkiatprintz - Благодаря ти, Виктория, твоите ...
31.01.2009 04:05
Благодаря ти, Виктория, твоите постинги са мъдри... сега си спомних за "Сидхарта" от Херман Хесе.... не зная дали си я чела, но там имаше един герой, лодкар, който цял живот беше живял край реката и беше научил всичките тайни от нея. Но ми се струва, че сме станали прекалено цивилизовани за да можем така лесно да си спомним нечутото...
цитирай
7. victoriavselena - Не съм я чела
31.01.2009 08:16
Но все си мисля, трябва ли да станем отшелници за да помъдреем? Трябва ли да се изолираме от цивилизацията, за да чуем гласа на природата? Трябв али да се затворим в манастири за да изчистим душите си? Необходимо ли е да бъдем в изолация от другите хора?
цитирай
8. kiarasoto - МОРЕ
31.01.2009 09:35
Море, красиво и далечно,
като живота непресъхващо и вечно,
ти бурно и спокойно, като живота двойно.
С теб чуствам се самотна и щастлива,
сълзите ми солени са като водите
и чуството над разума надвива
с тебе чуствам се така красива !
Докосвам те, а ти ме преоткриваш,
потапям се в теб, а не изчезвам,
с теб се сливам в силата велика,
откривам същноста си многолика.
Море съм като теб, вълнение безкрайно,
солена съм от стари спомени на времената,
пенлива съм като вълната ти омайна,
и чуствам силата си тъй безкрайна.
цитирай
9. victoriavselena - чуствам силата си тъй безкрайна
05.02.2009 22:04
благодаря ти, точно така се чувствам - пълни ме с толкова много енергия, че преливам и му я връщам обратно.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: victoriavselena
Категория: Забавление
Прочетен: 2554405
Постинги: 853
Коментари: 4645
Гласове: 10697