Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.01.2009 08:43 - Необходимо ли е да се превърнем в отшелници за да помъдреем?
Автор: victoriavselena Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 1976 Коментари: 5 Гласове:
0



Из книгата Анастасия от Владимир Мигре:

Ние сме създали огромна система за образование. Въз основа на тази система учим децата си, и един друг: в детската градина, училището, ВУЗ-а, аспирантурата. Тази система ни позволява да изобретяваме, да летим в Космоса. Като я следваме, ние строим съответно и своя бит. Ние се стремим да опознаем Космоса, атома, разните аномални явления. Много обичаме да разсъждаваме за тях и да ги описваме в сензационни статии в пресата, в научни издания. Само едно явление, по някаква причина оставяме все настрани. Сякаш се боим да говорим за него. Боим се, защото то с лекота разчупва нашата система за образование, научните изводи, смее се над реалностите на нашето битие. И ние се стремим да се правим, че такова явление няма. Но то съществува и ще съществува, колкото и да се отвръщаме от него, колкото и да го заобикаляме. Не е ли време да се вгледаме в него по-внимателно и, може би със съвместните усилия на човешките умове, да отговорим на въпроса, защо всички без изключение велики мислители, хората, създали разни религиозни учения, които следва или поне се опитва да следва голямата част от човечеството, преди създаването им са отивали като отшелници в гората?

Забележете, не в някоя суперакадемия, а именно в гората.

Защо е ходил старозаветният Мойсей в гората да пише скрижалите? Защо Христос се е уединявал дори от своите ученици? Защо живеещия в Индия, в средата на шести век преди нашата ера, човек на име Сиддхарта Гаутама се уединил за седем години в гората,а после излязъл от там при хората вече с учение, което и до ден днешен, след хилядолетия, разбунва множество човешки умове и се нарича будизъм? А този човек впоследствие нарекли Буда. Защо нашите, и не твърде древни предци, исторически личности като Серафим Саровский или Сергий Радонежки, също са отивали в гората като отшелници и след кратко време са постигали мъдрост с такава дълбочина, че за съвет при тях са ходили и през безпътието мирските царе?

На местата на тяхното отшелничество са издигани манастири и величествени храмове. Така например, Троицо-Сергиевата Лавра в град Сергиев Посад, Московска област и сега привлича тълпи от хора. А се е започнало от един отшелник.

Защо? Кой или Какво, е помагал на тези хора да постигнат мъдрост, дал им е знание, приближил ги е до разбирането на същината на битието? Как са живели, какво са правили, за какво са мислели, уединени в гората?

 

 

Но все си мисля, трябва ли да станем отшелници за да помъдреем? Трябва ли да се изолираме от цивилизацията, за да чуем гласа на природата? Трябва ли да се затворим в манастири за да изчистим душите си? Необходимо ли е да бъдем в изолация от другите хора? Задължително условие ли е да се откажем от имуществото, от парите, от насладите на цивилизацията за да възстановим хармоничното си съжителство с природата и заобикалящия ни свят?

Аз вярвам в принципа, че всичко  е възможно, че ако има правилна дозировка, двата смята могат да се съчетаят, че едното не трябва да бъде за сметка на другото. В човека има три основни тела – физическото, духовното, менталното. И въможно ли е хармоничното им развитие в нашия съвременен свят? Необходимо ли е да се превърнем в самотници за да помъдреем?

Защото до сега са ни разказвани само случаите, когато цивилизацията е разрушавала и унищожавала тази мъдрост на отшелниците. Тогава? Какво трябва да променим в нас за да направим това съчетание на материално и доховното възможно?

 




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kiarasoto - Да останеш сам със себе си...
31.01.2009 09:22
Всеки човек носи в себе си един уникален свят. Той е затворен дълбоко в подсъзнанието и никой друг освен човека не е способен да отвори каналите на скритото същество. Светът в който живеем и който ни заобикаля е само една малка част от от това същество, но с единствена възможност да го осъществи във времето.
Да останеш сам, да бъдеш отшелник е с единствената цел да се освободиш от заблудата на света, наречен "мая" и да почустваш единноста си със съществото, което живее в теб.
Хората на днешното време забравят за вътрешната си сила, забравят за осъществяването и. Те са се насочили единствено във външният свят, който така бързо се променя, защото в него се изливат всички сили, но уникалноста в повечето случаи остава неразгадана.
Медитацията, отшелничеството и единението е един вътрешен акт на осъществяване със божеството,което живее в нас. Ние трябва да се докоснем до него и да го проявим по човешки начин. Това са направили Буда, Исус, Мойсей и много други просветени, които ни разкриват един вътрешен свят, който се заземява чрез тях и започва да се осъществява в света.
Човек се ражда сам и сам умира. Пътят на всеки е индивидуален, но търси осъществяване в общият космически план на човечеството. За неговото проявление са нужни проверени сили на вътрешното същество на човека, което се осъществява единствено, когато е оживено в природата на естествените неща. Гората е една част от естествената ни природа, която ни свързва с Майката земя, с космическото същество на планената, а съществото на човека се явява живото небе на приемането на тези сили.
Човекът е свързващото звено на осъществяването на единноста между земята и небето.
цитирай
2. victoriavselena - Човек се ражда сам и сам умира
31.01.2009 11:47
Права си, но между раждането и смъртта има дълъг път. Трябва ли и тогава да бъде сам, за да може в тази тишина да чуе мъдростта на природата, света, вселената, бога?
Аз искам и това и това - искам да постигна и духовно, и финансово ,и физическо, и съзнателно развитие. Възможно ли е?
цитирай
3. malkiatprintz - Разбира се, че е възможно :)
31.01.2009 13:32
Вместо отговор, Виктория, ще цитирам пасаж от "Алхимикът" на Паулу Коелю:

"Един търговец изпратил сина си да научи тайната на Щастието при най-мъдрия от мъжете. Младежът вървял четирийсет дни през пустинята, докато най-сетне стигнал до красив замък на върха на една планина. Там живеел мъдрецът, когото той търсел.

Но вместо да срещне един свят човек, героят на нашата история се озовал в някаква зала, в която царяло голямо оживление: непрекъснато влизали и излизали търговци, по ъглите разговаряли много хора, а малък оркестър свирел нежни мелодии. Имало и богата трапеза, отрупана с най-вкусните ястия от областта. Мъдрецът разговарял с всички тези хора и се наложило младежът да чака два часа, докато дойде неговият ред.

Мъдрецът внимателно изслушал целта на неговото посещение, но му казал, че в момента не разполага с време, за да му обясни тайната на щастието. Предложил на младежа да се поразходи из двореца и да се върне при него след два часа.

„Ще те помоля обаче за една услуга — добавил Мъдрецът, подавайки на момчето чаена лъжичка, в която капнал две капки олио. — Докато вървиш, носи тази лъжица и внимавай да не разлееш олиото.“

Младежът започнал да се изкачва и да слиза по стълбите в двореца, като не откъсвал очи от лъжичката. След два часа се върнал при Мъдреца.

„И тъй, видя ли персийските килими, които са в трапезарията ми? — попитал Мъдрецът. — Видя ли градината, която отне на Майстора на градинарите цели десет години, докато я направи? Забеляза ли красивите пергаменти в библиотеката ми?“

Засрамен, младежът признал, че нищо не е видял. През цялото време внимавал да не разлее капките олио, които Мъдрецът му бил поверил.

„Върни се тогава и се запознай с чудните неща, които са част от моя свят — казал Мъдрецът. — Не можеш да се довериш на някого, ако не познаваш дома му.“

Вече по-спокоен, младежът взел лъжичката и отново тръгнал да се разхожда из двореца, като този път вниманието му било привлечено от всички произведения на изкуството, които висели по стените и по таваните. Видял градините, близките планини, крехките цветя, оценил изтънчения вкус, с който било подбрано мястото на всяка една от тези творби. Накрая се върнал при Мъдреца и му разказал подробно за всичко, което бил видял.

„Но къде са двете капки олио, които ти бях поверил?“ — попитал Мъдрецът.

Поглеждайки към лъжичката, младежът забелязал, че ги е разлял.

„Ето това е единственият съвет, който мога да ти дам — казал Мъдрецът на мъдреците. — Тайната на щастието се крие в това да се радваш на чудесата на света, ала никога да не забравяш за двете капки олио в лъжичката.“
цитирай
4. victoriavselena - страхотна книга, нали?
31.01.2009 14:57
толкова отдавна съм я чела. Имам я, ще я прелистя пак. Да трудно е да се хем да се оглеждаш и наслаждаваш на външното, хем вътрешното съкровище да остане непокътнато. Да запазиш своите ценности и да не се продадеш.
цитирай
5. victoriavselena - нова мисъл
31.01.2009 20:21
Качеството на животът ми не зависи от количеството на хората в него.
Много ми хареса тази нова моя мисъл. Действа освобождаващо.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: victoriavselena
Категория: Забавление
Прочетен: 2555961
Постинги: 853
Коментари: 4645
Гласове: 10697