Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.04.2009 11:59 - Не можеш да се справиш без мен
Автор: victoriavselena Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 1733 Коментари: 6 Гласове:
0

Последна промяна: 16.04.2009 12:05


Да, точно това е посланието, което много родители изпращат ежедневно и ежеминутно към децата си. Това са родители, които смятат, че ще ги обичат само ако имат нужда от тях. "Ако не съм им нужен/на ще ме изхвърлят от живота си, няма да ме обичат, няма да ми обръщат внимание, няма да идват на посещения". Това са родители страхливци, които отглеждат децата си като засаждат в тях Зависимост. Правят всичко възможно децата им и другите около тях да не се справят без тях. Може би познавате тези свекърви, които дават на снахите си рецептата за любимото ядене на сина си, но "забравят нещичко" и то естествено не се получава "точно като на мама". (извинявайте, свекърви , не го приемайте лично, постинга не е насочен към вас, а и тъщите са точно същите) . Това промиване на мозъците – ТИ НЕ МОЖЕШ БЕЗ МЕН може да ни направи инвалиди в взимането на решения и избори. Тогава, когато пораснем търсим съответно съпруг/га, началник или приятел, които да запълнат мястото на човека от когото да сме зависими. Тези родители трудно се примиряват с факта, че децата им растят и за това продължават да се държат с тях като малки, неразумни, незнаещи, неможещи, несамостоятелни, незнаещи, накратко като към НЕ-.... Гледат ги от високо, напомнят им неуспехите, не им дават възможност да забравят кой ги е родил, отгледал, изхранил, изучил и им засаждат чуство за вина, че "не са достатъчно благодарни". А как искат децата да изказват благодарността си? КАТО СЛУШАТ И ПРОДЪЛЖАВАТ ДА ПРАВЯТ ТОВА, КОИТО РОДИТЕЛИТЕ ИСКАТ ОТ ТЯХ.
"Ако ме обичаш, ще правиш това, които ти казвам" .Децата (имам предвид всички възрасти) не искат да разочароват, наранят родителите си и за това се съгласяват, примиряват и продължават със своята зависимост. Та нали те и без това вярват, че не могат да се справят сами.
И докога? До пубертета? Докато избягат от дома? Докато прекъснат съвсем връзките с родтилети си? Мили, мои родители, това ли имахте предвид, като "задушавахте" децата си и не им давахте да взимат самостоятелно решения? Това ли искахте да постигнете, когато непрекъснато ги критикувахте, подигравахте, подценявахте? До там ли искахте да стигнете – да не си говорите, да не споделят с вас, да крият, да ви лъжат, да заминат в чужбина, да не поддържате контакти? Убедена съм, че не. Убедена съм, че искахте точно обратното. Убедена съм, че действахте водени от мисълта, че е "За тяхно добро". Чудесно. Но фактите говорят за друго. Все повече и повече деца прекъсват отношенията си с родителите си и бягат от тях по един или друг начин. Все повече родители и деца се отдалечават едни от други. И вие сте прави – можете да обвинявате "днешните времена", политиката на държавата, икономическото положение, финансовото положение , влиянието на Америка и хиляди други причини. Но аз ви каня да погледнете по-близо – в себе си и да се попитате ДАДОХ ЛИ ВЪЗМОЖНОСТ НА МОИТЕ ДЕЦА ДА БЪДАТ САМОСТОЯТЕЛНИ, СВОБОДНИ НЕЗАВИСИМИ, ДОРИ И КОГАТО СЕ НАМИРАТ ДО МЕН?
ОТКРИХ ЛИ ИМ ВЪЗМОЖНОСТТА ДА БЪДА ТАКИВА, КАКВИТО РЕШАТ?
ДАДОХ ЛИ ИМ ОТ ВЯРАТА СИ, ЧЕ МОГАТ ДА СЕ СПРАВЯТ И БЕЗ МЕН?
ДАДОХ ЛИ ИМ ОТ ЛЮБОВТА СИ. ОТ БЕЗУСЛОВНАТА СИ ЛЮБОВ, С КОЯТО ГИ ПРИЕМАМ ТОЧНО ТАКИВА КАКВИТО СА И ГИ ОСВОБОЖДАВАМ ДА ВЪРВЯТ ПО ПЪТЯ СИ?
Защото каквото и да говорим – младите са носители на новото и това, което се иска от нас родителите е....да ги следваме. Обичам ви мъдри родители и е чудесно, че ви има и че сте на наша страна - на страната на вашите деца.  



Гласувай:
0



1. neptunche - ооо
16.04.2009 13:12
колко си права....
цитирай
2. nellka - напълно съм съгласна с теб!
16.04.2009 13:34
водим до време и трябва да не преминем границата, после с удоволствие трябва да следваме децата си :)))
цитирай
3. victoriavselena - Нептунче,
16.04.2009 14:57
познато нали. Не го забравяй, когато станеш родител.
цитирай
4. victoriavselena - До Нелка
16.04.2009 14:58
аз мисля, че децата ни могат да ни водят още от момента на раждането си. послушай едно пеленаче, то много добре знае какво иска. Трябва само да го чуем и разберем.
цитирай
5. mamas - Да, направих го!
16.04.2009 15:31
Това е отговорът на въпросите ти:
"ДАДОХ ЛИ ВЪЗМОЖНОСТ НА МОИТЕ ДЕЦА ДА БЪДАТ САМОСТОЯТЕЛНИ, СВОБОДНИ НЕЗАВИСИМИ, ДОРИ И КОГАТО СЕ НАМИРАТ ДО МЕН?
ОТКРИХ ЛИ ИМ ВЪЗМОЖНОСТТА ДА БЪДА ТАКИВА, КАКВИТО РЕШАТ?ДАДОХ ЛИ ИМ ОТ ВЯРАТА СИ, ЧЕ МОГАТ ДА СЕ СПРАВЯТ И БЕЗ МЕН?
ДАДОХ ЛИ ИМ ОТ ЛЮБОВТА СИ. ОТ БЕЗУСЛОВНАТА СИ ЛЮБОВ, С КОЯТО ГИ ПРИЕМАМ ТОЧНО ТАКИВА КАКВИТО СА И ГИ ОСВОБОЖДАВАМ ДА ВЪРВЯТ ПО ПЪТЯ СИ?"

За жалост, на такъв човек попадна член от семейството ми (няма да конкретизирам) - без увереност в собствените сили и възможности, без силата да взема самостоятелни решения и да носи отговорност за тях. И за всичко е виновна властната му майка...
цитирай
6. victoriavselena - И за всичко е виновна властната му майка...
17.04.2009 07:50
може много да се говори по този въпрос, но ако искаш пиши ми в лични за да продължим темата. Смятам че мога да ти помогна
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: victoriavselena
Категория: Забавление
Прочетен: 2545688
Постинги: 853
Коментари: 4645
Гласове: 10697