Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.05.2009 08:44 - Никой няма да те поиска
Автор: victoriavselena Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 4695 Коментари: 17 Гласове:
1

Последна промяна: 31.05.2009 18:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Тя се обърна към мен за помощ. Бе много самотна. Никъде и в нищо не й вървеше. Беше останала сама, неомъжена, без деца и семейство. В работата й вървеше, успяваше в кариерата си, но нямаше никакъв личен живот. Липсваха й развлечения, забавления, пътувания, приятели, смях, радост, удоволствия. Започнахме работа и стигнахме до убеждението й, че "никой никога няма да я хареса". Попитах я от къде знае, а тя ми отговори, че това е така, това е факт и винаги е било така и така ще бъде. Поработихме още и стигнахме до "извора" на това твръдение. За да стимулира личната й хигиена в ранното й детство и по време на пубертета, майка й често повтаряла "Измий си врата и ушите, измий си зъбите, защото никой няма да иска да играе с теб". Личната й хигиена отдавна била на ниво, но втората част на изречението бе останала в някакво кътче на съзнанието и си вършело добре работата. "Никой няма да те иска" работело денонощно. Тя толкова му вярвала, че изобщо не се и опитвала да се доближи до другите, защото те и без това нямало да поискат да "си играят" с нея. Непрекъснато събирала доказателства за това, колко твърдение е вярно и не обръщала внимание на тези, които я търсели, искали приятелството й, искали да са в нейната компания и я харесвали. Тя имаше готова формула за контактите си с хората, своеобразен шаблон, който налагаше в отношенията си с хората. Този шаблон се наричаше "Никой не ме иска". Понякога се променяше на "Аз съм нежелана", "Мен никой не ме обича", "Никой не ме харесва", "Никой не иска да бъде с мен, да бъде в моето пространство, да ми бъде приятел" и т.н., но в основата си беше – Аз не заслужавам, аз не съм достатъчно добра. Това обобщаващо Никой и Всички й служеше чудесно – Никой, никой на света не я харесва и няма да я хареса. Всички бягат от нея, отбягват я, тези които са с нея го правят само от неудобство. Това й причиняваше болка и нараняваше душата й, но тя вярваше в това. Вярваше, че в многомилярдното население на планетата нямаше хора, които могат да я харесат и да искат да бъдат с нея. "Нямаше какво да се прави – казваше убедено - нещата просто са такива и аз трябва да ги приема – никой не иска да бъде приятел с мен". А тези, които имаше? Тези, които бяха около нея? "А те ли? – отговаряше тя - Те са изключение. Те са още тук, защото още не са разбрали що за човек съм и още не са се разочаровали от мен, но и това ще стане. Рано или късно всички си отиват." Тази нейна вяра и стремежа й да доказва, че "Никой не ме иска" е абсолютна истина я караше често да бъде неучтива, недоверчива, да отговаря троснато, да се държи неприятелски, да се сърди, да бъде груба и така всъщност да отблъсква тези, които искаха да бъдат в нейната близост и да се сприятелят с нея. Тези, които я търсеха, обаждаха се и предлагаха да се сближат, тя отхвърляше по предлог, че не й допадат, не й харесват и сигурно съвсем са изпаднали, щом са готови дори с нея да се сприятелят. "А може би имат някаква изгода? Не може да е просто така. Има някаква клопка." – продължаваше подозрително тя. "А и като си помислиш, такива като мен – с лопата да ги ринеш. Защо ли някой ще ме хареса точно мен? Защо ли ще избере точно мен?" Важен въпрос. На който е хубаво всеки от нас да намери отговора. Какво ме прави специален и неповторим? Какво в мен може да привлече хората, които харесвам и желая? Защо някой ще ме хареса и ще избере точно мен?
А клиентката ми ли? С нея сменихме формулата - от "Никой не ме харесва и не ме иска" на нова формула, на която надявам се, че тя вече е намерила много нови доказателства "Хората, които искам, харесвам и обичам ми отговарят със същото - те също ме искат, харесват и обичат".
Успехи.



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mamas - Минала съм
31.05.2009 12:13
през това. Много е тежко. Дори ми се струва, че все още на моменти ми минават подобни мисли през главата. Когато не се чувствам обичана...
Поздрав!
цитирай
2. malkiatprintz - Трудно се изкореняват такива &q...
31.05.2009 13:10
Трудно се изкореняват такива "набити" мисли, но пък не е и невъзможно.
цитирай
3. анонимен - victoriavselena,
31.05.2009 13:15
и аз бях с много ниско самочувствие преди двадесетина години. Едва не загубих живота си, заради това, че се счетох за никому ненужна. Първа дан за това имаше майка ми, после свекърва ми и съпруга ми.Две есени подред съвсем съзнателно исках да се махна от този свят, защото не издържах вече. Тогава се яви Живият Господ, за да ми заяви с обич и дела, че съм Му нужна. Постепенно се съвзех, укрепнах, възвърнах силите си и сега служа на Него, който не ме предаде на смъртта, тогава, когато най-близките ми и обични хора ме предадоха. Затова Го обичам много и който е чел по-първите ми постинги, ще го усети.
Той Е, Който ни обича със слабостите ни, безрезервно и всичкото, което Му е нужно и на Него е нашата ответна любов. Нищо повече! Стане ли връзката, човек става като магнит за другите.
Поемаме от Неговата любов и препредаваме на другите, защото Той ни дава в излишък. Това е истината в живота. Нашите близки и познати са слаби като нас и могат да грешат, но Бог не греши.
Сееш ли любов, ще жънеш любов. Който малко от малко има поглед над земеделието или цветарството, все ще е прозрял тази велика истина. Бъдете благословени!!! Амин!!!
цитирай
4. анонимен - victoriavselena,
31.05.2009 13:20
прости ми, но забравих да си пиша името, дадено ми от Духа, а то е Естир и моят блог е bogolubie. С обич в Христа: ЕСТИР!
цитирай
5. victoriavselena - До Мамас
31.05.2009 18:29
Благодаря ти, че сподели. Хресвам твоята честност към себе си и към другите и откровеност. Мисля, че всички малко или много минаваме по този път - че не заслужаваме любов. Защото ни учат, че любовта е условна - ако ти... тогава друтиге ще те обичат. И това ни е вложено още от бебешка възраст "Ако си изпиеш млякото,мама ще те обича повече" или "Ако обичаш мама, ще направиш това или онова".
Да обичаш безусловно е ней-големия дар, който може да си напарвим на себе си и на другите, особено на децата си. Аз на моите деца съм им казала, че няма нещо на света, което те могат да направят и да ме накарат да ги разобичам.
цитирай
6. victoriavselena - До Принца,
31.05.2009 18:35
точно това е ефекта при тренинга - да открие тези твърдения, които са минали през съзнанието и вече са се вмъкнали в подсъзнанието ни и ние автоматично ги следваме без да се замисляме изобщо. "Защото е така и винаги е било така". Когато от подсъзнателно ниво ги изкачим на съзнателно, тогава може и да се променят.
Работата на треньора е слушайки трениращия да открие тези модели, твърдения, убеждения и да насочи трениращия да види и други възможности, други гледни точки, да разбере, че това не е абсолютен закон, а само нечие мнение, което ние сме приели и продължаваме да вярваме в него.
Треньорът е този, който напомня, че ниваги имаме избор и ние правим избора на какво да вярваме ина какво - не.
Благодаря за коментара.
цитирай
7. victoriavselena - До ЕСТИР
31.05.2009 18:37
Благодаря ти, че ми разказа за себе си. Радвам се, че при теб нещата са се развили добре и те вече си опознала безусловната любов и не само я приемаш, но я раздаваш и на другите.
цитирай
8. mamas - Благодаря ти, Виктория!
31.05.2009 18:40
Когато бяха малки децата ми, бях толкова ангажирана с учене, работа, активна обществена дейност, че просто не усетих как пораснаха. А нали и никой не ни учи как да бъдем добри родители (като се има предвид и това, че съм полусирак и съм била в дом от трети до осми клас, после по квартири сама в чужд град...). Много грешки съм допускала и спрямо децата си, и спрямо самата себе си. Сега се опитвам да компенсирам с внуците - искам да се чувстват винаги обичани, каквато и беличка да направят и дори да понасят наказанието си за това.
цитирай
9. jolee - Усмихвам се ...
31.05.2009 20:04
....четейки това и си мисля ....как всички минаваме през тази фаза в един или друг момент....

Научих се да приемам и обичам хората със всичките им недостатъци ..... това бе начина да заобичам и себе си ....

Поздравления за написаното.
цитирай
10. victoriavselena - До Мамас
31.05.2009 20:50
това е нашата роля на родители - да правим грешки, да създаваме трудности на децата, а те предолявайки ги да се развиват и закаляват. Аз поне не познавам родител, който да не е сгрешил. Все се каним, че няма да сме като родителите си, но като пораснем, какво се оказва..., че и ние сме сгрешили.
цитирай
11. victoriavselena - до jolee
31.05.2009 21:07
може би наистина повечето попадаме в такава ситуация, но жалко е, че има и такива не излизат от нея. За това се радвам да помагам на хората да преминат такива кризистни ситуации и да се върнат към щастието си.
цитирай
12. анонимен - nikoi nqma da te poiska
05.06.2009 01:01
victoriavselena, kolko e hubavo, 4e ne samo si spodelila ne6to tolkova 4esto sre6tano(a taka e s mnogo hora) tova, koeto nqkoi ni ,,nabiva'' v podswsnanieto ili nie sami si go pravim, a i tova 4e otgovarq6 na komentarite. haresa mi. az izpitah 2 pwti na swn NIRVANA-ne6to neveroqtno kato 4ustvo i use6tane i vsi4ko lo6o(a povqrvai mi to ne be6e nikak malko) me napravi po dobra, kolkoto i da e 4udno za nqkoi tova. bih iskala, ako e vwzmojno da pogovorq s teb-moqt SKIPE e koleva12. imam jiznen opit ne za 1, a za mnogo pove4e zemni jivoti, taka se slu4i, a moje bi i ti ima kakvo o6te da nau4i6 ? za6toto az vinagi iskam da znaq o6te i o6te i o6te.....a az swm Mira.
цитирай
13. victoriavselena - Здравей Мира,
06.06.2009 10:54
радвам се, че ми писа. За сега времето ми е ограничено и не ми остава много за разговори по скайп. Но ще се радвам да разговаряме тук. Нирвана - жалко, че е само сън и че е временно. Аз се научих да летя (в съзнанието си, естествено), но чуството е невероятно.
Господ не дава повече уроци, отколкото можем да научим. Явно ти си добра ученичка, щом си с наела да учиш толкова много само за един живот.
Ще се радвам да ми пишеш още ,и още ,и още...
цитирай
14. анонимен - писателко
19.06.2009 01:36
Тя,самотата идва,когато ти е празна главата!От първите редове Заключение.Незнам, защо смятате"писателите",че времето на читателите е по ефтино от вашето.Запиши си го!
цитирай
15. victoriavselena - Анонимен читателю,
19.06.2009 08:08
ако ти не си цениш времето, защо смяташ, че аз трябва да ти го ценя?
цитирай
16. анонимен - тя Никой няма да те поиска
01.02.2010 17:22
Понякога си мисля, че съм достатъчно силна, че мога да се справя с трудностите и че заслужавам щастлив живот. И правя всичко по силите си да е така. Но прекалено съм уязвима емоционално и лесно се предавам, когато се сблъскам с липсата на любов.. Винаги съм си мислила, че когато обичаш, даваш всичко от себе си и обграждаш човека до себе си с нежност, грижа,внимание. Мислиш, мечтаеш за него и искаш винаги да е до теб, защото това е най-важното в живота ти. Но никога не срещнах такава любов.. Сблъсквах се с безразличие, грубо отношение и защита на интереси, които бяха по-важни от любовта. Чувствам се толкова наранена и разочарована... и слаба. В такива моменти си казвам, че никой никога не ме е обичал истински, а изпитвам само болка. Така е и в момента, но сега е още по-тежко - сега съм омъжена и имам дете на 5 месеца. Само 1 година след като се оженихме,вече не говорим на един език, не се разбираме и той дори не чува когато му казвам от какво имам нужда.. Не е нежен, не е любящ, не е моя опора в трудни моменти. Най-важното за него е да доставя удовослтвие на родителите си и винаги прави каквото те искат,дори когато това нарушава нашата интимност и лично пространство. Кара се с мен два дни след като се върнах от родилното- все съм за нещо виновна, все аз съм тази, която не се адаптира...А дъщеричката ни е прекрасна.. и как да си отида, като съм свързана с него чрез нея?.. Чувствам огромна празнота.. Баща ми и майка ми само ме опрекват, сестра ми вече не й се слуша, казва, че не знае как да ми помогне и че си има своои грижи. Чувствам се безкрайно сама и не виждам как да продължа напред.
цитирай
17. victoriavselena - до ном. 16
01.02.2010 19:30
това е моят мейл - пиши ми
victoriacoach@gmail.com
винаги и от всяка ситуация има изход от типа "И вълкът сит и агнето цяло". Съгурна съм в това.
Всичко е възможно. Пиши.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: victoriavselena
Категория: Забавление
Прочетен: 2554577
Постинги: 853
Коментари: 4645
Гласове: 10697