Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.06.2009 10:25 - Мога и Не мога
Автор: victoriavselena Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 4784 Коментари: 18 Гласове:
0

Последна промяна: 10.06.2009 14:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Тя имаше две близки приятелки. Едната се казваше Мога, а другата Немога. С Мога се познаваше отдавна, но тя се беше загубила някъде през годините и сега се бе появила отново. Идваше  плахо и пак  изчезваше за дълго. Но все пак с времето посещенията й зачестяваха все повече и повече. Имаше голям шанс да се превърнат и в добри приятелки. Колкото повече я опознаваше, толкова повече я харесваше. Нейното присъствие я караше да се чуства по-сигурна, свободна и уверена в себе си. Напомняше й детството. Усмихваше се, тананикаше си. Просто й беше весело без някаква друга видима причина, освен присъствието на Мога. Много й се искаше да я покани да се принесе при нея за постоянно. Двете щяха да си живеят чудесно. Какво ли я спираше? Съществуването на Немога. При Немога нещата стояха по съвсем друг начин. Тя заемаше голямо пространство. Беше огромна и мощна. Нищо не можеше да й устои. Когато се появяваше помиташе всичко пред себе си. Всички качества занемяваха и се изпокриваха някъде. Житейския й опит, знанията й,  успехите и победите просто избледняваха до прозрачност. Никой не се сещаше за тях. Немога беше доминантна и властна. Изискваше голямо внимание и пълно подчинение. За това често в нейно присъствие тя просто се парализираше.  Истината бе, че направо се задушаваше. Но нямаше как - бе свикнала с нея. Заемаше важно място в живота й. Немога бе винаги там, когато трябваше да се заеме с нещо важно, ново и съществено. Придружаваше я при решаването на важни решения и най-често заедно стигаха до наистина правилното решение, а то най-често беше – да се откаже, да остъпи, да направи компромис. Наистина, когато се вслушваше в мъдрите й думи, в доводите и доказателствата, тя много бързо се убеждаваше, че Немога е права – трябваше да се откаже, да остъпи на другите, да се примири, да премълчи. Това вече се превърнало в практика до такава степен, че вече дори и не се опитваше, защото предварително знаеше, че ще се стигне до това – да се откаже и да се върне в началната си точка при Немога. Почти винаги се връщаше там – в началото, на нулево ниво. За какво ли и да опитва повече? Какъв ли смисъл имаше? За нея се знаеше, че не може да успее или да победи. Никога не бе стигала до края – до победата. Винаги се бе отазвала някъде по пътя. Защо ли? Защото бе ясно, че Немога винаги е права. Тя се бе просмукала в съзнанието й, в мислите, във вените, в кръвта й, в почти всяка клетка на тялото й. С нея се характеризираше цялото й поведение, определяше цялото й съществувание. Тя вярваше на Немога, знаеше, че тя я обича и прави всичко за нейно добро. Тя бе вярна на Немога и не можеше да си позволи да я изостави просто така насред пътя си. Тогава, защо Мога й харесваше повече? Защо с нея се чустваше леко и приятно?Защо ли я предпочиташе пред Немога? Когато бе с Мога, изневеряваше ли на Немога? Трябваше ли да продължава приятелството с Немога, ако с Мога й бе толкова по-добре? Тези въпроси напираха в главата й и тя не намираше отговор. Докато един ден... В един ден тя разбра, че вече е пораснала. Бе се превърнала  в самостоятелен и независим човек и всъщност избора коя да покани да я придружава по пътя й, е неин. Ако наистина реши да бъде отговорна за себе си, тогава тя има право сама да избира чии съвети да изслушва. Бе толкова изненадващо, че дори седна потресена. Как не бе го забелязала до сега? Та всъщност тя не бе длъжна да контактува с Немога, да я слуша и да се предава заради нея. Не бе длъжна да се отказва по средата на пътя, който води до успехи и победи. Разбра, че да продължава приятелството си с Немога ще бъде нов компромис. А трябваше ли наистина да прави компромиси със себе си и с това, което й е важно? Почуства се лека и свободна. Покани Мога да се присъедини към нея по житейския й път и да остане при нея. И Мога с радост се съгласи веднага. Като че ли само това бе чакала – да я признаят и да я покажат на открито.  Прекарваха си чудесно. Немога съотвено стоеше обидена и намръщена в ъгъла и се опитваше да каже нещо, но по навик ... се отказваше по средата на думите и се предаваше. Оставаше си мълчалива и намусено нацупена. Мога спечели, а заедно с нея и Тя. Спечели живота си, радостта си, доволството, успехите си, победите си, медалите си, короните си,... Спечели свободата си да бъде това, което реши, че иска да бъде. Аз мога, ти можеш, той/тя може. Ние можем, вие можете, те могат.  


Тагове:   мога,   не мога,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. miaa - Мила Victoriavselena, невероятна си
10.06.2009 10:52
Поздрави. Оптимизмът е качество, което цял живот учим. Слънчев ден.
цитирай
2. victoriavselena - Миаа
10.06.2009 11:06
Благодаря ти, читателите и коментарите ме изпълвят с вдъхновение и ме карат да продлъжавам да споделя и пиша. И защото и АЗ МОГА.
цитирай
3. benra - наистина
10.06.2009 12:34
е Удивително! Трябва да направим така, че Мога да се чувства уютно в дома на нашите мисли, стремежи и желания.
и аз мога!
цитирай
4. potrebitelskoime - и аз мога,
10.06.2009 13:05
ама не искам!
цитирай
5. анонимен - Супер е! Вдъхва толкова оптимизъм, ...
10.06.2009 14:15
Супер е! Вдъхва толкова оптимизъм, който винаги ни е нужен.
цитирай
6. victoriavselena - Радвам се,
10.06.2009 16:37
че съм могла да предизвикам усмивки и положителни емоции. Благодаря ви.
цитирай
7. анонимен - Добър разказ! Според мен обаче &...
10.06.2009 17:35
Добър разказ! Според мен обаче "...да се откаже, да остъпи, да направи компромис .... " - не винаги е знак на неможене. доста често е знак на помъдряване :) Пздрави! ВВ
цитирай
8. malkiatprintz - Аз мога –> аз съм :)
10.06.2009 23:17
Аз мога –> аз съм :)
цитирай
9. eien - Мога сАмо!!!! с Божия помощ, иначе моето можене
12.06.2009 04:51
често ме е водело до горчиви опитности, независимо от оптимизма, с който съм решавала, че МОГА!
Дали пък не е индивидуален примера?
цитирай
10. victoriavselena - Доколкото разбирам, ти вярваш, че
12.06.2009 17:35
"моето можене често ме е водело до горчиви опитности"
моженето води и до горчиви разултати. Разбира се. Това зависи не от моженето, а от това на къде си се насочила. Моженето е нашата способност да постигнем нещо.Ако се насочиш към горчиви посоки(резултати) ще стигнеш там, ако се насочиш към "сладки", че ги постигнеш и тях. Зависи от вътрешиня ти компас. Моженето е способността да стигнеш, да преминеш пътя до целта, но няма нищо общо със самата цел.
цитирай
11. victoriavselena - до ном. 4
12.06.2009 17:39
може би имаш предвид поговорката, че умния знаек как да се измъкне от ситуации, в които мъдрият изобщо няма да влезе?
Ако е това съм съгласна. Но тук става въпрос "да се откаже, да остъпи, да направи компромис" не защото е по-умно да постъпи по друг начин, да мине по друг път, а да се откаже, защото не вярва, че може, въпреки, че иска да продължи по пътя към успеха и победата.
цитирай
12. victoriavselena - Принце,
12.06.2009 17:41
звучи ми малко по мъжки - аз мога = аз съществувам.
Шега, шега. ;)
цитирай
13. malkiatprintz - Хехе. . . доколкото в "аз не ...
12.06.2009 19:08
Хехе... доколкото в "аз не мога" има опредлена доза самоотричане... :)
цитирай
14. victoriavselena - Отново си прав, Принце
12.06.2009 21:13
в Немога има отрицателност, а аз съм за изчистването на отричането и за внасяне на позитивност.
цитирай
15. анонимен - egifIVDRhdR
24.05.2011 02:15
The forum is a brhitger place thanks to your posts. Thanks!
цитирай
16. анонимен - qcIAyIRsnn
24.05.2011 15:26
NaPyJr <a href="http://xphwsvacuqni.com/">xphwsvacuqni</a>
цитирай
17. анонимен - tTtTnQcNuR
25.05.2011 17:49
XmGFFW , [url=http://nbwoodatkxyn.com/]nbwoodatkxyn[/url], [link=http://rzdrvzpuphkv.com/]rzdrvzpuphkv[/link], http://vrxsryxakjsb.com/
цитирай
18. анонимен - mSAvEDeNZuPWXgOK
28.05.2011 13:04
6C1UUF <a href="http://qgndgedftdom.com/">qgndgedftdom</a>
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: victoriavselena
Категория: Забавление
Прочетен: 2554568
Постинги: 853
Коментари: 4645
Гласове: 10697