Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.12.2009 08:41 - Призив към Активното добро
Автор: victoriavselena Категория: Забавление   
Прочетен: 4140 Коментари: 25 Гласове:
7

Последна промяна: 31.12.2009 22:39


Не знаем как е с вас, но мен са ме възпитавали с девиза "Той е простак – остави го, остъпи" или "мъдрото" –"Убий простака с мълчание". Уви?! Не работи! Оставихме простаците, глупаците, мошенниците, тъпанарите и всички останали от страната на лошите и... не напреднаха, пробиха си път най-безцеремонно по пътя нагоре и... завзеха властта. И тук не говоря само за политика, а за всякакъв вид управление. На всички нива – семейство, брак, съседи, колеги, приятели, началници, министри и др.

Със своето пасивно добро и "възпитано" поведение ние Добрите, направихме това възможно.Ние се съобразяваме с другите, стараем се да сме учтиви и възпитани, замълчаваме тактично, отдръпваме се за да сторим път на другите, дори сами си предлагаме услугите да им помогнем, а те Лошите и Невъзпитаните, Безцеремонните, Безпардонните, Простаците, Тъпанарите си напредват безпрепятствено. Само защото ни всяват страх. Защото не знаем как да се справим с тях. Ние се свиваме в ъгъла, кривим устата си в някакви усмивки, вдигаме рамене, разменяме разбиращи си погледи и...си стоим пасивно безпомощни.

Стига! Времето на пасивното добро свърши. Вече не можем да бъдем странични наблюдатели. Не можем да останем по пейките на пасивните зрители. Трябва да слезем на игрището на активните играчи. Пасивност!? До тук. Не се търпи повече. Нещата загубиха всякаква форма на приличие. Те преминаха всякакви граници, а ние си мълчим и си свиваме мълчаливо рамене. До кога? Те Лошите, унищожават нашите деца, нашето бъдеще! Те, Лошите, ни обричат на безработица и глад! Те, Лошите, унищожават планетата и ни водят съм световно самоубийство. Те, те, те...

А НИЕ? А ние Добрите? Къде сме през това време? Каква е нашата отговорност към случващото се около нас? Мълчим заврели се в ъгъла на света? Страх ни е? Бездействаме?! Тогава, така ни се пада!

"Той е простак, остави го!" Докога? До Трета световна война?! До като свърши водата, докато изпомрем от накотици, отрови, бедност и безработица?! До кога? Не ви ли преля търпението?! ДО КОГА?!

 

Това, което ме вълнува в момента е КАК? Защото аз не съм силна с техните оръжия. Аз имам нужда от мои, наши, добри методи и пътища за справяне с лошото. Искам да го намаля. За това първо работя за увеличаване на ДОБРОТО!

 

ДОБРОТО! Срещу лошото

 И повярвайте ми силите ни са разпределени точно така. Това което се иска от нас е да го повярваме, да се обединим, да се активизираме. Да се размърдаме, да се радвижим, да изчистим паяжините от мозъците си, да изтупаме праха от раменете си, да се разкършим, да изправим глави и да ПОВЯРВАМЕ! Защото вярата в Доброто, в активното Добро е първата крачка напред. Възможно е. Повярвайте, че е възможно. Повярвайте с силите си. Защото сме много и защото ставаме все повече, по-силни, по-умни, по-мощни. Защото цялата Вселена е на наша страна. Защото животът е на наша страна.

Това, което се изисква от нас е да направим своя избор и да напуснемт пистата водеща ни към масово световно самоубийство и да навлезем всички заедно в пистата на живота! Изберете ЖИВОТ!

И нека от днес, всички ние добри деца на Вселената, да  си обещаем да се обединяваме, да си помагаме и засилваме силите си. Защото само заедно ще успеем да преминем ние самите, близките си, околните, познати  и непознати  в пистата водеща към Бъдеще, Продължение и Живот! Да бъде!

 






Гласувай:
7



1. weki1968 - аз съм за,подкрепям те.
28.12.2009 09:39
аз съм за,подкрепям те.
цитирай
2. nicodima - И аз съм За, но те са повече!
28.12.2009 09:50
И тъй като Злото лесно се организира, ясно е защо са по върховете. Просто мислят по еднотипен начин. Добрите мислят нестандартно, неординерно, яркият индивидуализъм е често срещан, затова обединението според мен е загубена кауза. Не мисля пораженчески! Просто - жизнен опит...
цитирай
3. victoriavselena - До weki1968
28.12.2009 14:53
Благодаря ,че си тук. Всеки един от нас е важен.
цитирай
4. victoriavselena - До Никодима
28.12.2009 14:58
Причини да не успеем можем да намерим хиляди. За това призовавам първо към ВЯРА. Без вяра нищо не можем да направим. А ти откъде знаеш че Злото по-лесно се организира?
Искам да ти кажа, че това, което ти се случва е САМО ДОКАЗАТЕЛСТВО НА ТОВА, В КОЕТО ВЯРВАШ. Ако вярваш, че злото е поорганизирано и дори го пишеш с главна буква, това е ще виждаш. Ако си смениш формулката в съзнанието ще забележиш колко ДОБРИ хора са обединени и се обединяват в общи организации и действат заедно.
Има много Добри и стандарти хора има и индивидуалисти. Щом има изключения, значи не е природен закон, значи е осъществимо.
цитирай
5. malkiatprintz - Подкрепям те, Виктория. Напълно е ...
28.12.2009 15:20
Подкрепям те, Виктория. Напълно е възможно, стига когато някъде някой се застъпи за добра кауза, останалите да не се правят на разсеяни. Като в случая в "кауза" влагам даже и дребни неща и събития от всекидневието.
цитирай
6. victoriavselena - да няма дребни неща
28.12.2009 15:33
всичко е относително. Признавам си, че години бях пасивно-добра, т.е.е ако не помагаш поне не пречеш и вредиш. Но разбрах, че това граници с резразличие, апатия пасивност и че всъщност с бездействието си помагам на другата страна и не действам в своя и на каузата си полза.
В последния брой на Жената днес излезе моя статия за мнението ми за 2012 година. Пишейки я разбрах, че трябва да се действа.
Докато умните се наумуват - лудите се налудуват.
Т.е. ХАЙДЕ ПРИЯТЕЛИ, ВРЕМЕ Е ДА СЕ ХВАЩАМЕ ЗА ХОРОТО.
цитирай
7. timmyd - И аз
28.12.2009 16:22
в последно време стигам до същите изводи. Подкрепям те!
цитирай
8. victoriavselena - времето на
28.12.2009 16:28
пасивните наблюдатели свърши. Благодаря че си тук.
цитирай
9. nicodima - По-примитивните хора лесно се поддават на организация!
28.12.2009 20:51
Естествено е примитивния простак, който мисли в черно-бяло, да се организира по-лесно. Той просто по-лесно се манипулира...Второ, той е по-дебелокож, гьонсурат - грубо казано, не се впечатлява от разни организацийки на Добрите! Да, звуча подигравателно, но наистина какво значи да се организира Доброто или добрите хора. Как ще действат, срещу какво, как, по какъв начин?! Бъди конкретна, Виктория, мяташ ей-така някакво мнение и добричките захапват. Не съм съгласна! Ако имаш някакво конкретно предложение - моля, изрази го! Аз не харесвам организираното мислене, колективното съзнание, изобщо колективизмът като доктрина, да не говоря, че съм отвратена... В името на доброто и справедливостта са извършени не една кървави революции и са наказани някакви "лоши" хора...

В твоя конкретен случай мислиш да накажем Злото как - като не мълчим?! Като лаем от блоговете и вестниците?! Стрели, отскочили от бронята на динозавъра : )... И той страхотно се впечатлил...
Това, което е отнето от липсата на образование / образовани и възпитани родители и учители и адекватен учебен процес / нито едно гражданско общество не може да възстанови!!!
цитирай
10. nicodima - Ако си смениш ФОРМУЛКАТА
28.12.2009 21:38
"Ако си смениш ФОРМУЛКАТА в съзнанието ще забележиш колко ДОБРИ хора са обединени и се обединяват в общи организации и действат заедно."

Това е изречението, по-точно думата, която ме ядоса! Ако наистина искаш да отблъснеш един чувствителен и добър човек от идеите си - няма до-лесен начин да го направиш! Ако наистина си ориентирана към психологията, ще ме разбереш. Ще ме разбереш и ако си Човек!
Не е ФОРМУЛКА, Виктория, това е начин на мислене на човек, който всеки ден спасява хора! Моята Формулка е да се боря докрай за всеки човешки живот, уникален, единствен, но краен, за съжаление... И със сигурност - НЕОРГАНИЗИРАН... Нямам много време да пиша по блоговете, повече чета, естествено е да имам какво да кажа повече по коментарите, отколкото в собствен постинг - никога няма да имам време да го осмисля и напиша.
Но ти ме предизвика, както навремето един наш "цар" нарече народът ни , че е със "сбъркан чип в главата". Помниш ли го?! Ако го помниш, трябва да знаеш, че не можеш да бъдеш водач, когато унижаваш и обиждаш... В твоя случай, че някой не мисли като тебе!
Какво направи досега организация като "Грийнпийс"?! какво направиха и правят антиглобалистите?! Едните обсаждат китоловни кораби, другите палиха наскоро коли в Копенхаген?! Да не би китовете да са увеличили популацията си или някой да е спрял японците да ги избиват?! Или пък да се стигна до някакво споразумение за действие в Копенхаген?! Това са само единични случаи, които цитирам...
Злото винаги е било по-силно от Доброто, просто защото Доброто не воюва, Виктория. Ако тръгне да воюва, то вече не е добро. Активно добро - какво значи активно Добро! Да каже, че е добро - о, не, злите превъзходно знаят кое какво е... За каква активност става въпрос?! Да промием мозъците на злите?! Доста индийски мислители се опитаха да го постигнат... Но пък нали трябва да се стигне до тях...
Ако някой покаже ефективен начин да се промени мисленето на религиозните екстремисти, например, трябва да му дадат Нобелова премия за мир! Но мисля, че няма да има такъв...






цитирай
11. victoriavselena - Добро утро Никодима
29.12.2009 08:34
благодаря, че сподели гнева си.
Ако ти пишеш:"Аз не харесвам организираното мислене, колективното съзнание, изобщо колективизмът като доктрина, да не говоря, че съм отвратена..."
тогава еестествено и моята идея да те отврати и възбуди гняв.
Аз смятам, че си прекрасен човек, който е събрал не много положителен опит. радвам се, че си намерила място за приложение на добрите си дела. Това, че не мислиш като мен ме радва, защото ако всички мислят като мен ще е скучно. Да се съберем и организираме, значи всеки да донесе нещо отсебе си, което естествено ще бъде уникално и индивидуално.
Пишеш:"трябва да знаеш, че не можеш да бъдеш водач, когато унижаваш и обиждаш... В твоя случай, че някой не мисли като тебе!"
1. Първо много съжалявам ако по някакъв начин съм те обидила. Това което съм написала не е било в никакъв случай с цел да те унижа. Така че моля за извинение. Що се отнася до това, как се отнасям към хората, които не мислят като мен - аз обиквонено ги изслушвам и преценявам дали мога да взема нещо от тях. Ако желаят мога да им дам нещо от себе си и ... продължавам напред обогатена от вяска една среща.
За това и твоето мнение ми е ценно и нужно.
Що се отнася да това, че :
Формулка е да се боря докрай за всеки човешки живот, уникален, единствен, но краен, за съжаление... И със сигурност - НЕОРГАНИЗИРАН... Нямам много време да пиша по блоговете, повече чета, естествено е да имам какво да кажа повече по коментарите, отколкото в собствен постинг - никога няма да имам време да го осмисля и напиша"
Това е твой избор да бъдеш отганизирана или не. Но може би ако се организираш, че имаш и повече свободно време за себе сии за нещата които обичаш да правиш?
Знай, че си ми скъпа е ценна и уникална с всяка една написана о теб дума. Прегръщам те и ти благодаря че си тук.

цитирай
12. dialog - права си,
29.12.2009 17:08
много сме и заедно сме много силни- Въпросът е наистина да повярваме в това. Защото опита от миналото ни е довел до тук и ако го следваме ще продължим пак по същия начин. Въпросът е да променим нещо за да променим и положението. С невяра не се променя нищо, с гняв само си чешем езиците за това колко е тежко положението.
До Никодима - много ти се е насъбрало явно. Но гневът заслепява и не виждаме евелнуалния изход от ситуацията.
цитирай
13. анонимен - Някъде четох,
29.12.2009 17:38
че няма некаказано добро. И какво като се организираме??? Не сме много, за съжаление, малко сме. Една птичка пролет не прави. Хората /повечето/ са си свикнали по старому /особено българите/. Докато не се промени манталитетът и мисленето - забрави.... Докато чакаме все някой друг да свърши НАШАТА работа - забрави.
Иначе поздрави за поста. Аз също съм ЗА ДОБРОТО
цитирай
14. анонимен - Една птичка пролет не прави.
29.12.2009 17:43
точно това, бе джанъм и пише жената, за това да си направим ято, тогава, ще видим кой е доброто, кой е... скрит зад стобора
цитирай
15. анонимен - Да, ама
29.12.2009 17:55
в нашата "мила родина" много трудно ще стане. Защото "Докато не се промени манталитетът и мисленето - забрави..."
цитирай
16. victoriavselena - до Диалог
29.12.2009 22:14
благодаря за подкрепата. Нашето бъдеще няма нищо общо с нашето минало и това може да сатне възможно, ако оставим горчивия си опит на прага си. Началото на 2010 година е удобен случай да се разделим с него.
цитирай
17. victoriavselena - до ном. 13
29.12.2009 22:17
пишеш:Не сме много, за съжаление, малко сме.
А ти откъде знаеш? Кога е прамено преброяване на доброто по света и у нас?
Не сме малко, а сме по-кротки, по-учтиви, отстъпчиви, по-тихи, по-страхливи.
За това наистина трябва да започнем с манталитета и мисленето. Но ако не можем да направим нещо, ако не го започнем, нали?
цитирай
18. victoriavselena - до ном.14
29.12.2009 22:20
Добре дошъл в ятото. Пишете открито, трябва да помогнем на доброто да се покаже по-открито и да излезе на светло.Смелост, смелост, смелост...
цитирай
19. victoriavselena - до ном 15
29.12.2009 22:23
Не смятам, че българите за с по-забавен манталитет и непредък в развитието от другите хора, може би имаме нещо спецефично, но то не е по-лошо или по-добро от другите. Нищо човешко не ни е нужно. Но си прав, че всичко започва в съзнанието и точно от там трябва да започнем промените.
цитирай
20. nicodima - Уточнение!
30.12.2009 09:05
Към Виктория и Диалог:
Не мисля, че това, което изразявам е гняв, а просто несъгласие. И то не несъгласие с тезата, а по-точно съмнение относно реализацията и.
Наскоро Чара написа един великолепен постинг за циганите и интеграцията им. Форумът общо взето стигна до задънена улица. Защото тази част от нашето население е проблем, точно защото е неинтегрируема. Смея да кажа, че и по целия свят, където има цигани - има проблем. Така е в Румъния, така е в Чехия... Може би съм малко крайна, но за тези хора трябва образование под строй! Нищо не става с убеждение, с помощи, с подаяния, със стимулиране...
Та и с простите, злобни, пробивни, нахални, хитри и пр. хора. Има ги навсякъде по света... Но светът си има и традиция за справяне с тях. Простотията не се толерира никъде, но тя не престава да съществува, просто се изтласква в гетата... Свикнали сме да казваме, че в западните страни хората са възпитани. Нищо подобно! Наша близка, възрастна учителка по английски, се завърна преди 2-3 години от Англия и проплака: " Опростачи се света!" А не е нужно да се ходи в Англия - достатъчно е да постоиш ден два на Слънчев бряг и да видиш що за хора идват там. Да, това не е средната класа или управленския или интелектуален елит. А в България средна класа няма, а "елита" го слушаме всеки петък от Парламента... Да не би някой да толерира от нас позорната схватка между Волен Сидеров и Яне Янев?! Аз съм сигурна, че не! И тук, в блога, се надигнаха доста гласове! И какво - да не би да ги спряхме?! А нашите управляващи са еманация на собствените си избиратели... В такъв случай бих била по-горда ако изобщо не гласувам, поне няма да съм виновна за простотията, която избираме. Значи да се откажа от правото си!
Какво да направя, когато простак ми засече колата и на всичко отгоре ми покаже среден пръст?!
Какво да направя, когато учителка на детето ми говори глупости и неистини, а под жалбата слещу нея не иска да се подпише нито един родител, въпреки че на глас всички вкупом изказват възмущението си?!
Какво да направя, когато колега се държи нахално, високомерно и просташки към мене, но директорът го толерира, защото развивал важно направление?!
Е, питам конкретни неща...
Ще бъда приятно изненадана, ако някой ми каже нещо като изход...
Наскоро един мой близък от Швеция ми каза, че в България хората намират удоволствие в това да си пречат един на друг. Нещата опират явно до възпитанието - което се получава в ранното детство / импринтинга на доброто /. Отпечатъка на добрата дума, постъпка... От кого да я види детето - от простите си родители или прародители, или от простите си учители / извинявам се, много такива има /. Преместих на времето детето си от една детска градина, в която учителката пиеше кафе и пушеше, докато децата се валяха в калта.
Та не бих казала, че добрите хора са много. Те се раждат добри - това е биологичен доказан феномен, но в обществото всичко се променя.
цитирай
21. victoriavselena - До Никодима
30.12.2009 09:41
Пишеш:Те се раждат добри - това е биологичен доказан феномен, но в обществото всичко се променя.
Точно това е изходната позиция и не трябва да я забравяме. В обществото всичко се променя. Това е и сега искаме да направим своите промени. Всичко това, което описваш е истина, но не е природен закон, не е непроменяемо. Това искаме да променим. Точно защото ни е омръзнало от такива прояви. да променим, но в полжителни посоки. В началото е изключение, после с епоявяват още единици, още и още и... промяната става по-масова.
Колко хора са искали да променят нещо и другите са им крещяли в лицето - "Това е невъзможно", но времето е доказало друго. Възможно е Нокодима, и ще става по-лесно, ако вместо дългия списък от отрицателни събития и случки започнеш да събираш в кошницата си положителни събития. Защото съм убедена че и те съществуват в твоя живот. Просто понякога ги отминаваме и забравяме. Много те харесвам,точно такава каквато си - непоколебима и борбена.
цитирай
22. nicodima - "Много те харесвам, точно ...
30.12.2009 10:56
"Много те харесвам,точно такава каквато си - непоколебима и борбена."

Всъщност мен не ме харесват много, но съм надживяла "трагедията" си. Минавам за чепата : )... Постоянно ме критикуват за остри и полемични изказвания... В къщи - също, но ми свикнаха. Има много позитивни неща в живота ми, заради които съм игнорирала донякъде битките. Без да съм примирена. Радвам се на това, което имам, просто го оцених в последните години, защото много хора го нямат - вътрешното равновесие, без вътрешната емиграция. Това, което ми липсва, са нормалните човешки отношения в обществото, мисля, че за това говорим тук, затова реагирах, като че ли ми бръкнаха с пръст в раната. А ти точно това си целила всъщност : )...
цитирай
23. victoriavselena - аз наистина харасвам "чепатите"
30.12.2009 11:52
и тези, които не тъпрят лошото и не го посрещат с вдигане на рамене и с "каквото дойде". Ти си страхотна жена и ти си го знаеш. Това за което говори "право куме в очите" го познавам лично. Но аз специално съм се тренирала да казвам това, което ми пречи без да наранявам себе си и другите. Разбрах, че когато реагирам "Остро" плащам със здраве. Благодаря, но не!
Сега аз избирам кога да се ядосам и кога не. Защитавам правата си, казвам какво ми пречи, но не плащам с нерви, безсъннни нощи и т.н. Аз съм си господар. Много -о-о-о е освобождаващо. Освен това реших, че да се обидиш е въпрос на избор. Не можеш да си преставиш колко ми олекна с това че РЕШАВАМ ДА НЕ СЕ ОБИЖДАМ каквото и да ми кажат, защото всъщност то не е истина, това е само нещо, което някой казва и... какво от това?!
Прегръщам те топло и... дори горещо. :)))
цитирай
24. victoriavselena - Причини
05.07.2010 14:42
victoriavselena написа:
Причини да не успеем можем да намерим хиляди. За това призовавам първо към ВЯРА. Без вяра нищо не можем да направим. А ти откъде знаеш че Злото по-лесно се организира?
Искам да ти кажа, че това, което ти се случва е САМО ДОКАЗАТЕЛСТВО НА ТОВА, В КОЕТО ВЯРВАШ. Ако вярваш, че злото е поорганизирано и дори го пишеш с главна буква, това е ще виждаш. Ако си смениш формулката в съзнанието ще забележиш колко ДОБРИ хора са обединени и се обединяват в общи организации и действат заедно.
Има много Добри и стандарти хора има и индивидуалисти. Щом има изключения, значи не е природен закон, значи е осъществимо.

цитирай
25. victoriavselena - Цитат по темата
05.07.2010 14:42
Единственото нещо, от което се нуждае злото, за да триумфира е, добрите хора да не правят нищо... (Едмънд Бърк)

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: victoriavselena
Категория: Забавление
Прочетен: 2554743
Постинги: 853
Коментари: 4645
Гласове: 10697