Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.09.2010 10:16 - Две капки щастие
Автор: victoriavselena Категория: Забавление   
Прочетен: 4879 Коментари: 27 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Две капки олио - притча за щастието
Written by Administrator   
image Един баща изпратил сина си при най-големия мъдрец на света, за да му разкрие тайната на щастието. Когато младежът пристигнал в двореца, влязал в една голяма зала, пълна с хора, имало и музиканти, и танцьори и какво ли още не. В центъра на залата седял мъдрецът и разговарял с дошлите да го посетят. Младежът се приближил и обяснил за какво е дошъл. Мъдрецът му казал:
- Сега съм зает - използвай времето докато чакаш, за да разгледаш двореца. Но имам едно условие - ще ти отговоря на въпроса само ако обиколиш двореца с тази лъжица в ръка - и му подал една лъжица. Но внимавай, в нея има две какпки олио и ти не трябва да ги разлееш.
Младежът обиколил двореца и след три часа се върнал при мъдреца държейки лъжицата в ръка. Капките олио още били в нея. Мъдрецът го попитал:
- Е, видя ли прекрасните ми персийски килими? Видя ли великолепната ми градина - на градинарят му трябваха 10 години, за да я създаде? Видя ли картините и статуите?"
- Не! - отговорил младежът. - Внимавах да не разлея капките олио!
- Обиколи тогава пак двореца, но този път разгледай всичко - казал Мъдрецът.
И младежът наистина този път обиколил двореца и този път наистина разгледал с удоволствие всичко. Но когато се върнал в залата при Мъдреца с ужас забелязал, че е разлял капките олио в лъжицата.
- Ето в това е смисълът на щастието - казал му Мъдрецът.
Да съумееш хем да се насладиш на прелестите на света край теб, хем да не забравяш и за двете капки олио в лъжицата....


Тагове:   щастие,   капки,


Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. victoriavselena - Кои са тези две капки олио за вас?
30.09.2010 10:19
За мен това са здравето, спокойствието, децата ми, семейството,приятелите, близките, дома ми, къщата,клиентите ми, бизнеса ми, развитието ми, т.е. всичко което се съдържа в моето лично щастие
цитирай
2. yotovava - И аз
30.09.2010 10:20
се насладих на тази мъдрост.

Поздрави
Валя
цитирай
3. victoriavselena - баласираност
30.09.2010 10:44
май това е вълшебната дума. Уравновесеност, Баланс, Равновесие, синхрон и т.н.
май само тогава успяваме да се задържим на високото и две капки щастие в ръце.
цитирай
4. анонимен - Мисля, че ни подценяваш, като интелект!
30.09.2010 12:38
Хубаво е човек да има самочувствие, но да се изживява, като най, е лошо!
И нещо друго....
ОТСЛАБНИ, много си яка, а това е вредно за здравето, може би си чела, сега поработи върху себе си, за да можеш да даваш личен пример и на хората, които прибягват до твоите консултации и инструктажи.
цитирай
5. victoriavselena - Анонимен доброжелател:
30.09.2010 13:22
ако си толкова загрижен за мен, моето здраве и хората около мен, ако си толкова сигурен/на в думите си, защо си анонимен, а аз не?

Пишеш - "Мисля, че ни подценяваш, като интелект!" - които сте вие "ние"? От името на кого говориш?
И никой не може да те подцени, ако не го направиш самия/мата ти.

Може аз не отговарям на твоите норми, но съм достатъчно смела да се покажа, а ти?
Може би виждаш в мен точно твоето отражение на "виден теоретик"? Знае ли, човек?
Бъди щастлив/а, добожелателю/ко, срещала съм много като теб, дори не си оргинален/на...
цитирай
6. анонимен - Много си се наострила, защо?
30.09.2010 13:30
Човекът ти е казал една истина:)
Трябваше да отговориш по-добродушно и да се съгласиш, че си дебела и трябва
да отслабнеш, ако си умна.
цитирай
7. анонимен - смисълът на щастието
30.09.2010 14:10
За мен смисълът на щастието, според тази притча, е да се насладиш истински на постиженията на друг и в същото време да останеш спокоен и балансиран - да не те обхванат завист, злоба и отрицателни чувства.
цитирай
8. анонимен - допълнение
30.09.2010 14:15
Коментарът от предишния постинг е мой-Румяна
цитирай
9. victoriavselena - Анонимен доброжелател 1/2:
30.09.2010 14:25
Не знам дали си същия или си друг но това не е важно.
Ще ти отговора на въпроса "Много си се наострила, защо?" - защото не съм вече добродушна, мекошава дебелана.
Това, което пишеш е че "Трябваше да отговориш по-добродушно и да се съгласиш, че си дебела и трябва да отслабнеш", което значи че ако някой ми каже нещо, то автоматично трябва да се съглася и да постъпя според неговото/нейното мнение или по-точно, ако някой, бил той и някой си страхлив анонимен "доброжелател" ми каже мнението си за моето тегло то аз трябва веднага да тръгна да го променям.
Но мили анонимни "доброжеталели", ако аз слушах такива като вас, а признавам, че имаше и такива времена в живота ми, то аз нямаше да съм това, което съм днес, а щях да съм също такава някаква страхлива анонимка като вас, т.е. ваше фалишиво копие.
Не, мили "доброжелатели" днес не ме е страх от нас и мога спокойно да се показвам точно такава каквато си и до ходя с гордо вдигната глава, защото аз съм това, което аз искам да съм, а не това, което вие искате да съм.Аз съм Виктория в оргинал, било то и в приемврив за вас вид.
цитирай
10. victoriavselena - до Румяна, анонимен 7
30.09.2010 14:26
благодаря ти, че си прочела притчата и си се замислила за щастието, а не за моето тегло ;)))
Радвам се, че си тук.
цитирай
11. анонимен - притчи и тегло
30.09.2010 17:33
...ако някой възприема тези послания като автономни и отправени от първо лице,единствено число,то той подценява вселенските закони!Ние сме всички до един посланици на Вселената и Виктория сега е наш посланик-това са нашите пожелания на глас!Ние сме частица от тази Вселена,Бог,Силата,всеки има свое виждане и усещане за това,ако е решил че може и да вижда,докато гледа.Затова най-простичкото нещо е да приемем посланието и да се замислим ние къде сме сега,а не някой да си въобразява че друг се изявява като Господ и се чувства така велик.Много по-хубаво е:чувства се щастлив да го СПОДЕЛИ с нас,има силата,енергията и доброто желание да ни го каже!Има една източна поговорка:Не будете лъва,когато спи,когато се събуди сам ще дойде да ви потърси!-Това е!-всеки си има своето време да прочете и ВИДИ прочетеното.Бъдете щастливи всички ,нека сме щастливи всички,анонимни и неанонимни-всеки пожелава ли от сърце намира,щастието го намира!
цитирай
12. анонимен - Десислава
30.09.2010 17:35
явно тук на мен не ми е ясно нещо,но ето сега ще изляза от "анонимност"-Десислава Иванова...такава е страницата, явно не ме разпознава,ако аз не си кажа без бой...
цитирай
13. victoriavselena - Добро утро Десислава
01.10.2010 07:33
И аз не разбрах как от тази прекрасна и поучителна притча стигнахме до моето тегло, но... всеки със своите асоциации. Явно някой отдавна е искал да каже нещо, но във Фейсбук не може да се пише анонимно, на дошшъл момента да се изплюе човекът.
Благодаря ти че си тук.
цитирай
14. victoriavselena - Моите коментари тук
01.10.2010 07:38
станаха повод да водя и по-дълга обяснителна корепондениция. Явно съм смутила с поведението си някого. Но аз продължавам да смятаме, че пасивната доброта от типа "той е простак, остави го" не е ефективна и не води до никъде.
Скоро, но не за първи път бях свидетел как нарушителите по градския транспорт получават гласен или мълчаливо-пасивна подкрепа от другите граждани.
Аз се намесих, защото не сметнах за нужно да реагирам с мълчание на нарушителите. Не бях съгласна с тяхното поведение и го казах.Но не после "на чашка" с приятели, а на място, на тях, в очите. Реагирах. Реагирам и сега. Вече не премълчавам когато виждам нарушители.
Колко от вас го правят?
цитирай
15. swanlake - Нямах намерение да оставям коме...
03.10.2010 16:07
Нямах намерение да оставям коментар,но ми е болезнено да преглътна обидите към един човек изказал позиция без да наранява достойнството на никой. Моля простете намесата ми,но дали някой е дебел или слаб няма голямо значение за интелигентността му. Има безброй фактори поради които човек може да качи килограми както и да ги свали. А и колкото и човек да е дебел,стар,грозен или посредствен в крайна сметка всеки има сомочувствие и никак не е човешко да му натрапваме собствените му недостатъци. Още повече че за това кое е недостатък има различни мнения. След като Виктория е сложила снимката си,значи няма комплекси. Ще спечелите ли нещо ако я накарате да я махне? Или да и създадете комплекс? Не случайно едно от нещата които провокират щастието е да направите комплимент на трима души всеки ден. Не я защитавам защото съм дебела и аз , а защото не всеки е благословен с перфектна визия или фигура. И какво от това?
цитирай
16. анонимен - Ani
04.10.2010 13:48
Притчата е невероятна! Благодаря че имах възможност да я прочета във важен за мен момент.
Относно: анонимен, това е енергиен вампир,който няма никакъв личен живот,какво ли остава да разбере какво е щастие, удовлетвореност, любов и т. н.
За мен е просто една оскотяла душа, която скоро няма да има просветление........
Victoriavselena Изглеждасх чудесно, излъчваш завършеност! На голяма част от хората тази думичка не им говори нищо. Желая ви успех във всичко.
цитирай
17. анонимен - prit4ata e velikolepna vseki sam po ...
07.10.2010 23:49
prit4ata e velikolepna vseki sam po sebe si si vsdi izvodi ot neq isam sigorna 4e za vseki s ne6to e bila polezna anonimniq za6to si mislite 4e kazvate istinata v o4ite i direkno na komy e nygna tq qvno ne ste razbrali 4e istinata vseki si q znae ne e nygno da q prepovtarqte a koi e debel ili slab grozen ili goten vie ste posledniqt koito re6ava ili precenqva
цитирай
18. анонимен - oGLxLeoxJM
24.05.2011 05:27
Wow! Great thinknig! JK
цитирай
19. анонимен - dqwdebODdWBpWuBq
24.05.2011 14:51
Soduns great to me BWTHDIK
цитирай
20. анонимен - AptVIkEwNEFapK
24.05.2011 15:10
Wow! Great thkining! JK
цитирай
21. анонимен - qlFVUzqB
24.05.2011 15:17
8ZBNlS <a href="http://fnqllpxpsgum.com/">fnqllpxpsgum</a>
цитирай
22. анонимен - qgkQsijKlLGHBd
24.05.2011 21:28
That's 2 cevelr by half and 2x2 clever 4 me. Thanks!
цитирай
23. анонимен - absQdcoZPdddgFTOd
25.05.2011 13:15
S4ihE6 <a href="http://rfxoehmdxfdz.com/">rfxoehmdxfdz</a>
цитирай
24. анонимен - rIQxAgibmmuTdzWs
25.05.2011 13:29
HK5mow <a href="http://yrvrahvkdaqr.com/">yrvrahvkdaqr</a>
цитирай
25. анонимен - UIVkghqpoxRW
25.05.2011 14:09
P7x2cm <a href="http://qmwyahnnamrv.com/">qmwyahnnamrv</a>
цитирай
26. анонимен - rDlzYStjtHaiqJ
25.05.2011 19:15
eT2esy , [url=http://srsitrtyucix.com/]srsitrtyucix[/url], [link=http://dzkgxximyuws.com/]dzkgxximyuws[/link], http://hyrjyytnyxwr.com/
цитирай
27. анонимен - OVsQRrAzKxqDfKcHnDX
25.05.2011 20:13
vgT5vG , [url=http://pzaiqrnhhajk.com/]pzaiqrnhhajk[/url], [link=http://teypjpbpfywq.com/]teypjpbpfywq[/link], http://yvxoxrvykrfm.com/
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: victoriavselena
Категория: Забавление
Прочетен: 2545312
Постинги: 853
Коментари: 4645
Гласове: 10697