Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.01.2011 20:19 - Немарливка
Автор: victoriavselena Категория: Забавление   
Прочетен: 1873 Коментари: 6 Гласове:
5



image

Не би трябвало да бъдеш осиновена или да имаш мащеха за да се превърнеш в Пепеляшка. Като се има предвид, че самата майка е живяла като Пепеляшка, то не се и очудих, че е възпитала и дъщеря си да бъде такава.

Същата тази дъщеря, вече жена над четиредесет години, се появи в дома ми по препоръката на една обща позната. Седнахме, приготвих чай и се заговорихме. Външният й вид бе доста впечатляващ – имаше петна по блузата, но това изглежда, че не й пречеше, а моята професионалност ми помагаше да не се впечатля от това. Не смятах, че е от липса на средства, защото тя заплащаше цената на тренировката без всякакво запъване. Имаше нещо друго, което бе причина за въшния й вид и аз вече бях любопитна да го узная. Всеки един човек за мен е една нова книга и аз я разтварях с трепет и любопитство.

Когато заговори бях впечатлена от приятния й глас и високата култура. Попитах я за образованието, оказа се, че и то е на висота. Имаше такова гръмко несътвествие между нейната вътрешна чистота и висока стойност и външния й немарлив вид.

Изведнъж нещо ми подсказа правилния въпрос и аз я попитах, дали като малка е имала прякой. "Да – усмихна се тя – Немарливка. Майка ми твърдеше ,че аз съм немарлива във всичко, което правя, че го "замазвам" на две- на три, че съм джаста-праста,че претупвам, не изпипвам нещата, че не обичам чистотата и че все се цапам. Виждате ли аз и сега се изцапах, но нямах време да се преоблека, защото не исках да закъснявам."

Сега беше мой ред да се усмихна и да й кажа "Знаете ли, майките не винаги са прави. А може би вие да не сте немърливка и да не претупвате нещата, които са ви важни и което обичате да правите".

Тя направо се ококори на среща ми. Беше в шок. "Какво искате да кажете?"

И аз обясних чрез въпросите си: "Кои неща вие претупвахте, когато майка ви ви наричаше намарливка?"

- "Домакинската работа. Не обичах да я върша. Бързах и я претупвах, защото обичах да чета книги. Да-а!А тях пазех и не цапах." Тя отново ме погледна с очудване. Виждаше се, че преусмисля казаното. "Какво искате да кажете с това, че майка ми не е била права" – тя вече бе готова да се обиди.

- "Майка ти е казвала само това, което тя мисли, но това не винаги е истината за теб, нали? Ние сме свикнали, че нашите родители казват само истината и обратно, че това, което казват е истина. Но порасвайки разбираме, че това не винаги е така. Нашите родители не са "светци". Те са само едни обикновени хора и ни казват само неща, които те мислят, но това не са факти. Това е само тяхното лично мнение. И твоята майка е казвала само това, което тя мисли, но не повече от това. И още нещо – ти не си това, което майката ти е мислила за теб, ти си това, което ти мислиш за себе си. До сега ти си мислила за себе си, използвайки думите на майка си и си станала това, което тя е очаквала от теб само защото не си искала да я разочароваш. Но вече си свободна да бъдеш това, което ти искаш да бъдеш, за да разочароваш себе си. Въпреки че растем, ние още мислим с моделите на мислене създадени от детството ни. Така че избери -  искаш ли да останеш немърливка или искаш да смениш думата, с която се определяш с някоя друга".

Тя ме погледна с широко ококорени по дески очи:

- "Спретната, изпипваща, творяща с любов и търпение. Винаги съм завиждала на хората, които работят и винаги изпипват нещата до край, действат чисто и остават също така чисти и спретнати.  Смятате ли, че мога да бъда такам?"

- "Разбира се, всичко е възможно" – усихнах се аз.

Двете се разделихме щастливи след продължителна прегръдка.

Познайте как дойде облечена на следващия път?




Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Правопис??!!
07.01.2011 15:57
Изумително ниска култура на правопис, за някой, който се опитва да дискутира сериозни теми!
цитирай
2. vippoker - великолепна си, май ще трябва да те ...
08.01.2011 00:54
великолепна си, май ще трябва да те запозная с жена ми, а тя е психоаналитик, каним те на гости, добре си дошла
цитирай
3. victoriavselena - До ан.1
08.01.2011 08:36
Немарливо написано, нали? Но помисли си може би от това, че се взираш в дърветата или по-точно в клончетата, които могат да ти наранят очите да не забелязваш цялата красота на гората. Благодаря ти ,че коментира.
Що се отнася до културата ми - имам и нещо друго за теб "Често сме толкова заети да съдим другите, че не сме свободни да ги научим". Разрешавам ти да ме цитираш.
цитирай
4. victoriavselena - До vippoker
08.01.2011 08:37
Трогната съм от поканата - ще се възполдвам с удоволствие. През м.май съм в Бъргария и хей къде е Шумен. :))))
цитирай
5. vippoker - чакаме те Вики
08.01.2011 09:25
чакаме те Вики
цитирай
6. victoriavselena - Радвам се на такива връзки
08.01.2011 09:31
Може би е хубаво да се свържа още преди това с жена ти, таа може да организираме един семинар заедно. Това е страхотна идея. Имам Фейсбук и там публикувам много неща на страницата на Училище по щастие или в моята група - Животът на Планетата зависи и от твоя избор.
Ще се радвам да ви видя е двамата там. :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: victoriavselena
Категория: Забавление
Прочетен: 2554833
Постинги: 853
Коментари: 4645
Гласове: 10697