Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.01.2011 15:10 - Страх от имане
Автор: victoriavselena Категория: Забавление   
Прочетен: 1929 Коментари: 3 Гласове:
4



Много ме е страх да имам. Да имам, значи, че може и да ми го вземат, а тогава ще ме боли повече, защото вече ще съм знаела какво е това да имам и какво е това да губя. А така като нямам, няма да знам и какво е да имам и какво значи и да загубя, нали? Който няма, от него не можеш и да вземеш, но и той  не може  да загуби нищо. "Нямам нищо за губене" – казват дрипльовците и скачат смело по средата на тълпата, морето, баницата, шумотевица. Хубаво е като нямаш какво да губиш – това те прави по смел и по-лек и подвижен при рисковите операции. Но виж имаш ли.... тогава ситуацията е по-друга – имането те спира. Не смееш много глас да надигаш, съобразяваш се, навеждаш поглед, премълчаваш си.

Ако нямаш дом, работа – бездомен, безработен – шапка на тояга. Можеш да си хванеш багажа и да отидеш където поискаш. Сво-о-о-о-б-о-о-о-о-о-д-е-н!!! Нямаш семейство - Сво-о-о-о-б-о-о-о-о-о-д-е-н!!!

Нямаш пари ??? Е, тогава не знам до колко си свободен. Но има количество пари, които те правят свободен, а над нея вече си зает да ги съхраняваш, увеличаваш и т.н. Това е разликата между джобни пари и капитал. Ако всеки ден ти се осигурява някаква сума джобни, тогава се чувстваш като безгрижен ученик и кой като теб. Но ако пораснеш и забогатееш, тогава това си е ангажимент. А бродягите не обичат ангажименти. Те са като моряците – "на всеки кей по едно момиче, на всяко пристанище по една любов".

Да имаш си е ангажимент. А да имаш деца е ангажимент за цял живот. А кой обича това? Вие? Очудвате ме?! Може би сте намерили начин да бъдете и ангажирани и свободни? Интересна комбинация. Да имаш семейство, пари, работа, деца, приятели, дом, имоти, бизнес, печалби, коли, имущество и... да си свободен? Това не знам как става. Е, може би това е моята моряшка кръв?! Шегувам се. От мен, моряк не става, както установи един морки вълк преди да ме изхвърли с пълно пренебрежение на брега, след като му изпоцапах моторницата преди да припадна и той си видя принуден да ме върне по средата на романтична разходка.

Но ме е страх не само от морската вода, страх ме е от ангажираност, от имане. Не искам да имам, защото имането са ме учили води  само до неприятности. Проблемите на богатите?!

Да-а-а! Страх ме е да имам. Но скоро установих, че имам и още по-голям  страх и това е да имам много. Това си е направо ужас! 

Защо ли съм толкова страхлива? Защото са ме учили да бъда скромна, да бъда по  социалистически скромна (няма мое-твое, има наше), т.е. изтрили са от съзнанието ми чувството ми за собственост, на лична собственост, на индивидуалност и индивидуална собственост и принадлежност.  Защото един човек, който има – нещо му принадлежи, а и той принадлежи на нещо, е стабилен човек, човек с корени, които му дават стабилност. А такъв човек е силен и не може да бъде лашкан по "пристанищата", не можеш да си играеш с него, не можеш да го подчиниш. Това е човек с гръб. Семейството, родата, приятелите, родното му място, имуществото му, собственото му самочувствие на имащ му дава сила. С такъв да си нямаш работа, не ти трябва. С него не можеш да постъпваш както си искаш. С него шега не бива.

Да! Човек, който знае да има, който не се страхува да има, който е достатъчно смел да има и много, е "опасен" човек. Защо ли? Защото той знае колко струва и е достатъчно смел да си иска цената.

Страх ли ви е да имате? А да имате по много? Да, за това се иска смелост. А не всички са дотолкова смели, че да са готови да имат по много.
Сега разбрахте ли защо ме е страх да имам, да имам и по много...защото не са ме научили да имам. Не знам как става.

 

 




Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. victoriavselena - За да имаш
08.01.2011 15:11
трябва да знаеш да искаш, да получиш, да го съхраниш, да го поддържаш и увеличиш. Само така се има.
цитирай
2. анонимен - ето това е вечният въпрос
10.01.2011 19:14
да имаш- или не, да искаш-или да не ти стиска.....да можеш- или да си въобразяваш, че можеш..........ами затова някои са и на този хал.........имало криза?!.да......в ония 16см- между двете уши на човек.............благодаря ти
цитирай
3. анонимен - защо ли имането води до нямане и обратното
05.02.2011 15:39
...съгласна съм....да имаш е страшно..., но защо сме формирани така, че смятаме, че ако имаме, ще ни го вземат...а ако нямаме, най-вероятно ще ни дадат и тези две фази са в непрекъснат кръговрат... мисля, че е много важно дали сме убедени, че това което имаме наистина ни се полага или го имаме по случайност, по грешка и тя скоро ще бъде разкрита и някой справедливо ще ни го отнеме...ако смятаме, че нещата ни се полагат, ще бъдем спокойни с имането...а те ще ни се полагат ако сме убедени, че имаме качества...а ако имаме качества ще имаме и власт и ще можем да защитим имането си...но ако мразим властта, няманикога да имаме...защо ли мразим властта? защото се смятаме за твърде неспособни да се справим се нея...защото не вярваме, че имаме качества за да властваме справедливо над някой...и се страхуваме, че ще ни разкрият, че не ставаме...всъщност хората, които мразят властта, всъщност се страхуват да властват, защото смятат, че намат качества и мразят всички, които пък смятат, че имат качества да властват...същите тези хора мразят и имането, защото то е свързано с усилия, а усилията означават качества и лична отговорност...а ако не сме сигурни, че ги имаме...значе не можем да имаме и трябва да зависим от имащите, които са по-можещи, по-качествени и имат власт...така че да нямаш нищо, не е свобода...свобода няма
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: victoriavselena
Категория: Забавление
Прочетен: 2545778
Постинги: 853
Коментари: 4645
Гласове: 10697